וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות מאכזבים גררו בורסות אירופה ליום שלישי של ירידות; פרנקפורט נפלה קרוב ל-3%

נמרוד הלפרן

12.2.2009 / 19:36

מפולת במניות הבנקים באירלנד בעקבות הלאמתם; מניות EDF, דיאגאו, קאפ ג'מיני ו-BT נפלו עקב דו"חות



בורסות אירופה נסגרו בירידות זה היום השלישי ברציפות על רקע דו"חות כספיים מאכזבים של שורת חברות מובילות ביבשת, בהן ענקית החשמל EDF, יצרנית המשקאות החריפים דיאגאו וחברת שירותי המחשוב קאפ ג'מיני.



בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.8%; פרנקפורט איבדה 2.7%; פאריס ירדה ב-2.1% ומדד CAC שב ונפל מתחת לרמה של 3,000 נקודות. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי, אשר נפלה בשנה החולפת ב-41%, ירד היום ב-1.3%.



EDF (סימול EDF.PA) הצרפתית, חברת החשמל הגדולה באירופה ומפעילת תחנות הכוח הגרעיניות הגדולה בעולם, נפלה ב-7.5% לאחר שהחברה - אשר 85% ממניותיה נמצאות בידי ממשלת צרפת - דיווחה כי רשמה ב-2008 רווח נקי של 3.4 מיליארד יורו (4.4 מיליארד דולר). זו נפילה של 39% לעומת השנה הקודמת ופחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 3.7 מיליארד יורו.



דיאגאו (סימול DGE.L), יצרנית המשקאות החריפים הגדולה בעולם, ירדה ביותר מ-3% לאחר שיצרנית וויסקי ג'וני ווקר, וודקה סמירנוף ובירה גינס חתכה את תחזית הצמיחה השנתית בשורת הרווח התפעולי לטווח של 4%-6%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של עד 9%.



קאפ ג'מיני (סימול CAPP.PA) הצרפתית, ספקית שירותי המחשוב הגדולה באירופה, נפלה ביותר מ-9% לאחר שדיווחה על רווח שנתי של 451 מיליון יורו (645 מיליון דולר), גידול של 2.5% לעומת השנה הקודמת אך פחות מתחזיות האנליסטים.



BT (סימול BT.L), חברת הטלפון הגדולה בבריטניה, ירדה ב-7.8% לאחר שדיווחה על רווח רבעוני של 97 מיליון ליש"ט (175 מיליון דולר), נפילה של 73% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.



ריו טינטו (סימול RIO.L), חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, ירדה ב-1.5% לאחר שענקית האלומיניום הסינית צ'ינלקו הסכימה להשקיע 19.5 מיליארד דולר בחברה.



פורטיס (סימול FOR.BR), לשעבר חברת השירותים הפיננסים הגדולה ביותר בבלגיה, צנחה בקרוב ל-16% לאחר שבעלי המניות של החברה דחו את אתמול תוכנית ממשלתית לפיצול החברה.



הבנק הגרמני קומרצבנק (סימול CBKG.DE) ירד ביותר מ-4% בעקבות הורדת המלצה של מורגן סטנלי מ"משקל שוק" ל"משקל חסר".



מניות הבנקים של אירלנד רשמו ירידות חדות בעקבות לאחר שממשלת אירלנד חילצה אמש את שני הבנקים הגדולים במדינה - אלייד אייריש בנקס ובנק אוף איירלנד - ותפסה למעשה את השליטה במערכת הפיננסית. מניית אלייד אייריש בנקס (סימול ALBK.L) נפלה ביותר מ-14%; מניית בנק אוף איירלנד (סימול BKIR.L) צנחה ביותר מ-13%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully