וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס: דירוג האשראי של ארה"ב ובריטניה, AAA, עומד במבחן

נמרוד הלפרן

12.2.2009 / 20:52

זאת, לנוכח המשבר העולמי; גורמים בחברה: מדינות דוגמת גרמניה, צרפת וקנדה מפגינות עמידות רבה יותר



דירוג האשראי המושלם של ארה"ב ובריטניה, AAA, צפוי לעמוד במבחן בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, בעוד שמדינות דוגמת גרמניה, צרפת וקנדה מפגינות עמידות רבה יותר. כך העריכה היום חברת דירוג האשראי מודי'ס.



מודי'ס ציינה כי יש להבדיל בין מדינות שונות בעלות דירוג אשראי של AAA על פי מידת יכולתן להתמודד עם המשבר הנוכחי. "דירוג האשראי של ארה"ב ובריטניה עומד במבחן משום שהנזק למודל הצמיחה שלהן הוא גדול ביותר", העריך הכלכלן הראשי של מודי'ס בשיחת ועידה עם משקיעים ועיתונאים. "עם זאת, לדעתנו, התגובה של מדינות למשבר תהיה בהיקף מספיק כדי לעמוד באתגר", הוסיף.



בסוף השבוע האחרון פירסמה מודי'ס דו"ח לפיו דירוג האשראי המושלם של ארה"ב עודנו יציב, אבל לא ברור עד כמה ישפיעו התערבויות הממשל האמריקאי בשוקי הפיננסים וחבילות התמריצים הכלכליים על הידרדרות המצב הפיננסי של ארה"ב.



היחס בין חובות הממשל בארה"ב לבין התוצר המקומי הגולמי (GDP), והיחס בין החוב ותשלומי הריבית עליו לבין הכנסות הממשל הפדרלי, צפויים לעלות לרמות גבוהות עבור מדינה בעלת דירוג אשראי של AAA. "בין אם ב-2010 או אחריה, קרוב לוודאי שהריביות יעלו מרמתן הנמוכה הנוכחית, והאפשרויות הכספיות של הממשל לעמוד בחובות יידרדרו", העריכה מודי'ס בסוף השבוע.



"לא ברור מה תהיה ההשפעה הסופית של רכישת מניות המגזר הפיננסי על ידי הממשל על החוב הממשלתי", נאמר בדו"ח של מודי'ס. "הממשל עשוי לרשום בעקבותיהם רווח או הפסד. עם זאת, נתוני יסוד מבניים, יציבות פוליטית ותחזיות חיוביות בינתיים להתאוששות אחרי המשבר הכלכלי תומכות בתחזית אשראי יציבה לדירוג AAA של ארה"ב", נכתב בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully