וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גובר הסיכון לסגירת ויטה פרי הגליל לאחר שהבנקים דחו ההצעות להסדר נושים

עמירם כהן

12.2.2009 / 21:02

הבנקים הודיעו כי ההצעות אינן מספקות, והם מצפים מבעלי ההצעות לשפר אותן לקראת ההחלטה הסופית ביום ראשון


גובר הסיכון לסגירת המפעל לעיבוד מוצרי מזון של ויטה פרי הגליל בחצור הגלילית, ופיטורי 500 עובדיו. זאת, לאחר שהבנקים לאומי ודיסקונט, דחו הבוקר את ההצעות להסדר נושים לחברה. הבנקים הודיעו כי שתי ההצעות להסדר נושים, של קרן סקיי ושל קבוצת יודפת אינן מספקות.

קרן סקיי בניהול צבי יוכמן וניר דגן, הציעה הסדר נושים, לפיו יקבלו הבנקים 35 מיליון שקל במזומן ו-45 מיליון שקל בפריסה, בעוד שכנגד יתרת החוב, כ-77 מיליון שקל, יוקצו להם 19.1% ממניות החברה.

קבוצת יודפת, שהוקמה בידי האגודה החקלאית במושב יודפת וחלק מבעלי החברה הנוכחיים של ויטה פרי הגליל, הציעה לבנקים החזר של 42 מיליון שקל מהחוב במזומן במהלך 4 חודשים, ויתור על 55 מיליון שקל מהחוב כנגד הקצאת 20% ממניות החברה, בעוד שיתרת החוב בסך 60 מיליון שקל תיפרע מהפעילות העסקית השוטפת של תשלובת ויטה.

הבנקים הודיעו כי ההצעות אינן מספקות, והם מצפים מבעלי ההצעות לשפר אותן לקראת ההחלטה הסופית שיקבלו בנושא באסיפת הנושים הבנקאיים ביום ראשון.

בתוך כך, הודיעו החקלאים כי דחו את החלטתם הסופית לגבי הסדרי הנושים שהוגשו למפעל, לאחר שהיום קיבלו הצעה נוספת להסדר שהגישה חברת וויליגר. אתמול הודיע כי ההצעות להסדר שהגישו קרן סקיי וקבוצת יודפת אינן מקובלות עליהם.

אם יידחו סופית ההצעות להסדר נושים לויטה פרי הגליל, יוגשו בפני הנושים 3 הצעות רכש למפעל: של החברות פרי ניר, ויליפוד וזנלכל. באם גם הצעות אלו יידחו, המפעל ייסגר ועובדיו יפוטרו.

יעקב צ'סקלה, מבעלי מפעל פרי ניר, שהגיש הצעת רכש למפעל, נפגש היום עם ועד עובדי המפעל ושטח בפניהם את הצעתו. צ'סקלה אמר כי הוא משוכנע כי ניתן להבריא את המפעל ולהעבירו לפסים רווחיים ואם הצעת הרכש שלו תתקבל הוא יעשה כל מאמץ למנוע פיטורי עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully