וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההונאה מספר 1 של השנה": ברנרד מיידוף יככב במודעת קולנוע סאטירית ב"מד מגזין"

נמרוד הלפרן

12.2.2009 / 22:04

המודעה, המבוססת על פוסטר פרסומת לסרט "נער החידות ממומביי", מציגה את מיידוף כגיבור הסרט



"מד מגזין" (Mad Magazine), מגזין ההומור הסאטירי האמריקאי, מתכנן לפרסם באחד מגיליונותיו הקרובים מודעה פרודית על הונאת ברנרד מיידוף המעוצבת על בסיס פוסטר של הסרט "נער החידות ממומביי". כך דיווח אתר החדשות והשירותים הפיננסים וואלט פופ (Wallet Pop).



שמו של הסרט במודעה הפרודית הוא "Scumbag billionare" על משקל שמו הלועזי של הסרט "נער החידות ממומביי" - "Slumdog Millionaire". הסרט "נער החידות ממומביי" מציג את סיפורו של נער עני בהודו של ימינו אשר משתתף בגירסה ההודית לתוכנית הטלוויזיה "מי רוצה להיות מיליונר?", ומגיע לכדי מרחק שאלה אחת מלזכות ב-20 מיליון רופי.



בנוסף לכוכב הסרט, ברנרד מיידוף, מופיעה במודעה הפרודית רשימת השחקנים המשתתפים בסרט, אשר כוללת שמות של שחקנים שהפסידו כספים בהונאת מיידוף, בהם קווין בייקון וג'ון מלקוביץ'. בראש המודעה מופיעות המלצות כביכול של מבקרי קולנוע, ובראשן ההמלצה: "ההונאה מספר אחת של השנה". כמו כן, נכתב במודעה כי הסרט הופק על ידי סטיבן שפילברג וג'פרי קצנברג, באמצעות הכספים שלא נגנבו מהם על ידי מיידוף. השניים הפסידו כספים בהונאת מיידוף.



"מגזין מד", הידוע בפרודיות שלו על סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע, צפוי לפרסם את המודעה לסרט בכיכובו של מיידוף בגיליון חודש אפריל.



המגזין עלה באחרונה לכותרת לאחר שפירסם מודעה פרודית אחרת על רשת חנויות האלקטרוניקה סירקט סיטי. בתגובה, החליטה סירקט סיטי - אשר הספיקה מאז לפשוט רגל - על הסרת כל עותקי "מגזין מד" ממדפי חנויותיה והשמדתם. עם זאת, בהמשך התרצתה החברה, והחזירה את הגיליונות למדפים.



ברנרד מיידוף בן ה-70 נעצר בדצמבר לאחר שהודה כי ביצע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר - מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט. אם יורשע צפוי מיידוף לקבל עונש מירבי של עשרים שנות מאסר.



בין אלפי הקורבנות של ההונאה שביצע יו"ר נאסד"ק לשעבר נמצאים המיליארדרים ארנון מילצ'ן ועזרא מרקין, קרן הצדקה של במאי הקולנוע סטיבן שפילברג, אוניברסיטת קולומביה, בעל קבוצת הבייסבול ניו יורק מטס פרד וילפון. שורה של בנקים נפלו אף הם קורבן להונאה, בהם בנק ג'ייקוב ספרא, בנקו סנטנדר הספרדי, BNP פאריבה הצרפתי, בנק אוף אמריקה ו-UBS השווייצי.



בין הנפגעים מישראל: אגודת ידידי התזמורת הפילהרמונית בארה"ב, עמותת על"ם, בני משפחת צ'ייס המתגוררים בישראל והפסידו את נכסי הקרן שניהלו ואת כספם האישי, הטכניון ואגודת הידידים האמריקאים שלו, עמותת הורוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully