וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים נמלטים לזהב: נסגר על סף 950 דולר לאונקייה - שיא של 7 חודשים

נמרוד הלפרן

12.2.2009 / 22:26

מחיר הנפט מתקרב לשפל של 4 שנים: נפל יום 5 ברציפות ונסגר מתחת ל-34 דולר לחבית



מחיר הזהב עלה זה היום השלישי ברציפות, ונסגר בשיא של שבעה חודשים, על רקע הערכות כי אישור תוכנית התמריצים הכלכלית של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, עלול להגביר את הלחצים האינפלציוניים, ולהגדיל בכך את תיאבון המשקיעים להשקעה במתכת היקרה כגידור נגד האינפלציה. מחיר הנפט הגולמי נפל זה היום החמישי ברציפות והתקרב לכדי מרחק נגיעה משפל של ארבע שנים שרשם בדצמבר.



החוזים על הזהב למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 948.5 דולר לאונקייה - הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש יולי - לאחר עלייה של 0.5% או 4.7 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בשלושה ימי המסחר האחרונים נסק מחיר הזהב ב-6.2% או 56.1 דולרים.



"קיימת סכנה ממשית כי תוכנית התמריצים הכלכלית תוביל לאינפלציה או סטגפלציה משמעותית בחודשים הקרובים", העריך שלשום ראש חברת גולד אנד סילוור אינווסטמנט, מרק אוביירן, בראיון לאתר חדשות הפיננסית מרקטווץ'.



אנליסטים של הבנקים UBS וגולדמן סאקס העריכו בשבוע שעבר כי ביקוש מוגבר לזהב עשוי להזניק את מחיר המתכת היקרה ליותר מאלף דולר לאונקייה. מומחים אחרים מעריכים כי מחיר הזהב עשוי לנסוק לרמות גבוהות אף יותר.



אריק ספרוט, יו"ר ומייסד חברת ההשקעות הקנדית ספרוט אסט מנג'מנט אשר צפה את קריסת מניות הבנקים כבר בחודש מארס, העריך בשבוע שעבר כי מחיר הזהב עשוי לזנק ליותר מ-2,000 דולר לאונקייה בשנים הקרובות, בעקבות החרפת המשבר הכלכלי.



עוד בשוק הסחורות: מחיר הנפט הגולמי נפל זה היום החמישי ברציפות והתקרב לשפל של ארבע שנים שרשם בדצמבר, על רקע חשש כי ההאטה הגלובלית תפגע בביקוש לנפט ובעקבות גידול במלאי הגולמי בארה"ב.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו בניו יורק במחיר של 33.98 דולר לחבית – שפל של כמעט חודשיים - לאחר נפילה של 5.5% או 1.96 דולרים. מחיר הנפט רחוק כעת בפחות מ-10 סנט ממחיר סגירה ב-19 בדצמבר - 33.87 דולר לחבית - שהיה מחיר הסגירה הנמוך ביותר מאז יולי 2004.



מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר, זה השבוע השביעי ברציפות, לשיא של 18 חודשים, מסר אתמול משרד האנרגיה האמריקאי. המלאי הגולמי גדל בשבוע שעבר ב-4.7 מיליון חביות לרמה של 350.8 מיליון חביות. מלאי הנפט הגולמי במרכז סחר הנפט בעיר קאשינג שבמדינת אוקלהומה גדל לשיא של 34.9 מיליון חביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully