וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים בארה"ב: התקווה להתאוששות כלכלת ארה"ב במחצית השנייה של השנה הולכת ומתפוגגת

סוכנויות הידיעות

12.2.2009 / 22:56

כך לפי סקר הכלכלנים של "וול סטריט ג'ורנל"; 68% מהכלכלנים - זה הזמן להשקיע במניות



התקוות להתאוששות בכלכלת ארה"ב במחצית השנייה של השנה - תחזית שמקובלת על מרבית הכלכלנים - הולכות ומתפוגגות. כך לפי סקר הכלכלנים החודשי של העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



52 הכלכלנים שהשתתפו בסקר צופים בממוצע כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב ירשום צמיחה שלילית של 4.6% במונחים שנתיים ברבעון הראשון של השנה. זאת לאחר שרק בחודש ספטמבר עוד העריכו כי צפויה צמיחה חיובית של 1.2% ברבעון.



ברבעון השני של השנה צופים הכלכלנים ירידה של 1.5% בתוצר, לעומת צפי לצמיחה של 1.9% בסקר של חודש ספטמבר. ברבעון השלישי צופים הכלכלנים צמיחה של 0.7% בתוצר - פחות ממחצית משיעור הצמיחה שצפו בסקרים שנערכו בסתיו האחרון.



הרעה נרשמה גם בתחזית לרבעון הרביעי של השנה, והכלכלנים שהשתתפו סקר צופים כעת צמיחה של 1.9% לעומת תחזית לצמיחה של 2.1% בנובמבר.



עוד עולה מהסקר כי שוק העבודה האמריקאי צפוי לאבד השנה קרוב ל-183 אלף משרות מדי חודש, וכי שיעור האבטלה בארה"ב עתיד לעלות ל-8.8% עד סוף השנה, לעומת 7.6% כיום.



עם זאת, כ-68% מהכלכלנים שהשתתפו בסקר העריכו כי זהו זמן טוב להשקיע במניות, לאחר שהנפילות החדות שנרשמו בשוקי המניות בשנה שעברה יצרו הזדמנויות קנייה, במיוחד עבור משקיעים לטווח הארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully