וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

APC מבקשת להקים בערבה תחנת כוח סולארית גדולה

מאת אבי בר-אלי

13.2.2009 / 7:13

החברה ביקשה מרשות החשמל רישיון להקים ליד קיבוץ קטורה תחנה פוטו-וולטאית בהיקף 40 מגה-ואט, בהשקעה של כ-200 מיליון דולר



>> חברת האנרגיה הסולארית ערבה פאוור (APC) הגישה בימים האחרונים לרשות החשמל בקשה לרישיון להקמת תחנת כוח סולארית בהיקף של 40 מגה-ואט בערבה. ההשקעה המשוערת בהקמה היא 200 מיליון דולר.

החברה מבקשת לפרוש פאנלים סולאריים פוטו-וולטאיים (PV) על פני כ-600 דונם ליד קיבוץ קטורה. הקמת התחנה נדונה לפני כשבועיים בוועדת העורכים לתוכנית המתאר הארצית לתחנות כוח (תמ"א 10), שהמליצה על מתן אישור סטטוטורי להקמתה.



זוהי הבקשה הראשונה המוגשת בישראל להקמת תחנת כוח סולארית פרטית גדולה. המדינה מקדמת פרסום מכרז להקמת תחנת כוח פוטו-וולטאית באתר אשלים שבנגב בהיקף של 15 מגה-ואט, עם אופציה ל-15 מגה-ואט נוספים. עם זאת, רשות החשמל עדיין לא פירסמה את העדכון לתעריפי מכירת החשמל לרשת ממתקנים סולאריים גדולים, ולכן נראה כי APC מבקשת להקדים את הליכי האישור הסטטוטורי - בגלל ציפייה להתמשכותם. לקבלת רישיון להקמת תחנת כוח נדרשת הוכחת זיקה לקרקע, אך גם הוכחת יכולת פיננסית למימון הפרויקט.



בינואר קיבלה ערבה פאוור את הרישיון הראשון בישראל להקמת מתקן סולארי בינוני בקיבוץ קטורה. החברה תציב פאנלים סולאריים בהיקף של 4.9 מגה-ואט על פני 80 דונם, בהשקעה של כ-120 מיליון שקל. המערכת תחובר ישירות לרשת החשמל הארצית במתח נמוך.



לפני שלושה חודשים הודיעה החברה כי חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם 15 קיבוצים בנגב ובערבה, שמחזיקים בקרקעות זמינות להפקת חשמל בהיקף של עד 500 מגה-ואט בשלב הראשון. עם הקיבוצים נמנים יטבתה וקטורה. מדובר בהקמת מתקנים פוטו-וולטאיים בהיקף בינוני (עד 5 מגה-ואט) וגדול, בהשקעה ראשונית המוערכת ב-2.5 מיליארד דולר. בחברה העריכו כי עד סוף השנה ייחתמו הסכמי עקרונות לשיתוף פעולה עם חמישה עד שמונה קיבוצים נוספים.



כפי שפורסם לפני כשנה ב-TheMarker, ערבה פאוור מנהלת מגעים מתקדמים לצירוף משקיעים אסטרטגיים ופיננסיים לשם מימון הפרויקטים, וממתינה לפרסום הרגולציה להקמת מתקנים בינוניים וגדולים. החברה הוקמה לפני כשנתיים, ומוחזקת בבעלות יוסף אברמוביץ' וקבוצת משקיעים יהודים-אמריקאים (60%) וקיבוץ קטורה (40%).



נשיא ערבה פאוור, יוסף אברמוביץ', סירב להתייחס להליך התכנוני, אך אמר: "נמשיך להיות החברה פורצת הדרך בכל אחד מתחומי האנרגיה הפוטו-וולטאית בישראל, כפי שהיינו הראשונים שקיבלו את הרישיון להקמת התחנה הבינונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully