וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה מתעניין ברכישת טן חברה לדלק מאליעזר פישמן

מאת מיכאל רוכוורגר

13.2.2009 / 7:13

השווי המבוקש לחברה - 300-350 מיליון ש'. הממונה על ההגבלים עשויה להתנגד לעסקה



>> אליעזר פישמן מנהל מגעים למכירת חברת הדלק טן שבשליטתו. פישמן, המבקש למכור את החברה לפי שווי של 300-350 מיליון שקל, נפגש בשבועות האחרונים עם יצחק תשובה ואייל לפידות, מנכ"ל דלק ישראל (שיעבור בקרוב לתפקיד מנכ"ל הפניקס) בנוגע לעסקת רכישה אפשרית.



אין זו פעם הראשונה שתשובה מנהל מגעים עם פישמן לגבי טן, אלא שלפי הערכות בשוק ההון, תשובה אינו מוכן לשלם את המחיר המבוקש. אם הצדדים אכן ירצו לסגור את העסקה, הם ייאלצו כנראה למצוא מתווה שונה למימושה. בנוסף, לא ברור אם הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, תאשר עסקה כזו, שתגדיל את אחיזתה של דלק בענף ביותר מ-10%.

טן, מצויה בשליטת נכסי פישמן (81.5%) ומנוהלת על ידי רביב ברוקמאייר, עוסקת בייזום, הקמה ותפעול של 37 תחנות דלק ו-9 חנויות נוחות בישראל, וכן בשיווק ישיר של מוצרי דלק. מלבד פישמן בעלי המניות בחברה הם קופות גמל של אקסלנס (5%), גיל דויטש ורוני בירם, מייסדי בית ההשקעות אקסלנס (3.3% כל אחד), ואחיו של רוני, עמיר בירם, מנכ"ל חברת הנדל"ן בריטיש ישראל (1%).



מניות החברה אינן נסחרות בבורסה בתל אביב, אלא רק אג"ח א' שלה בהיקף של כ-66 מיליון שקל, הנסחרות בתשואה של 8.5%. טן סיימה את ינואר-ספטמבר 2008 עם מחזור של 585.6 מיליון שקל ורווח נקי של 17.3 מיליון שקל.



בקבוצת פישמן הכחישו את המגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully