וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האוסטרלי אישר חבילת התמריצים בסך 42 דולר אוסטרלי - לאחר שאתמול דחה את ההצעה

סוכנויות הידיעות

13.2.2009 / 8:45

הממשלה נאלצה לקצץ בסכום הכסף שיקבלו בעלי הכנסה נמוכה ולהתחייב להשקעה גדולה בפרויקטים ירוקים



הסנאט האוסטרלי אישר היום חבילת תמריצים בסך 42 מיליארד דולר אוסטרלי (28 מיליארד דולר), אותה דחה אתמול, לאחר שראש הממשלה קווין ראד נאלץ להגדיל את הקצאת הכספים לתוכניות סביבתיות ולהפחית את הכסף המזומן שצפויות משפחות בעלות הכנסה נמוכה לקבל במסגרת התוכנית כדי להביא לאישורה.



תוכניתו של ראד, אשר נועדה למנוע מכלכלת אוסטרליה לשקול במיתון הראשון שלה זה 18 שנים, כוללת חלוקה של 12.7 מיליארד דולר אוסטרלי במזומן למשפחות ולבעלי הכנסה נמוכה והשקעה של 28.8 מיליארד דולר אוסטרלי בבתי ספר, כבישים, בתי חולים ופרויקטים סביבתיים שיקדמו חיסכון באנרגיה. החבילה שקולה ל-1.3% מהתמ"ג האוסטרלי. וצפויה להוביל לגירעון בתקציב המדינה ב-12 החודשים שיסתיימו ב-30 ביוני.



לטענת הממשלה, תוכנית התמריצים האוסטרלית תיצור 90 אלף משרות, תוביל לעלייה בצריכה הפרטית ותמנע מהמדינה לשקוע במיתון הראשון שלה מאז 1991. "החבילה תאפשר השקעה בתשתיות, תעניק תמריצים לעסקים שישקיעו בהקמת מפעלים חדשים וברכישת ציוד ותסייע למשקי הבית", אמר שר המסחר והתעשייה האוסטרלי, פיטר אנדרסון, לאחר אישור החבילה.



אתמול דחה הבית העליון של הפרלמנט האוסטרלי את חבילת התמריצים, לאחר שחברי אופוזיציה טענו כי חלוקת הכספים למשפחות בעלות הכנסה נמוכה גדולה מדי וטענו כי על הממשלה להגדיל את ההשקעה בפרויקטים סביבתיים.



כלכלת אוסטרליה צמחה ב-0.1% ברבעון השלישי של 2008 – קצב הצמיחה האיטי ביותר שלה מזה 8 שנים – על רקע תחזיות כי תיכנס למיתון בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. מאז ספטמבר הכריזה ממשלת אוסטרליה על צעדים בסך 88 מיליארד דולר לעידוד הצמיחה והצלת המגזר הפיננסי המקומי מקריסה, והבנק המרכזי של אוסטרליה הוריד את הריבית לרמה של 3.25% - שפל של 45 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully