וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה תפחית התפוקה בצפון אמריקה; תקצץ בשכר העובדים ותציע פיצויים בתמורה לפרישה מרצון

סוכנויות הידיעות

13.2.2009 / 9:11

מטויוטה נמסר כי החברה תקפיא את שכרם של עובדי החטיבה הצפון אמריקאית ותשבית חלק ממפעליה באפריל



ענקית הרכב היפאנית טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, הודיעה היום כי תפחית את תפוקת הייצור שלה בצפון אמריקה, תקפיא את שכר העובדים ותציע לחלק מהעובדים חבילות פרישה מרצון במסגרת ניסיונה של החברה לקצץ בהוצאות בעקבות הירידה החדה בביקוש למכוניות ביפאן, אירופה וארה"ב.



מטויוטה נמסר כי החברה תקצץ בשכרם של מנהלי המפעלים, תבטל את הבונוסים לכל עובדי החטיבה הצפון אמריקאית של החברה, תשבית חלק ממפעליה במשך מספר ימים באפריל, תפחית את שעות העבודה ותציע לחלק מהעובדים פיצויים במידה שיסכימו לפרוש מרצון. סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי החטיבה הצפון אמריקאית של טויוטה, המעסיקה 25 אלף עובדים, מציעה לחלקם שכר של 10 שבועות, בנוסף לשכר של שבועיים על כל שנה שעבדו בחברה ו-20 אלף דולר, אם יסכימו להתפטר מרצונם.



צפון אמריקה היא השוק הגדול ביותר של טויוטה, אולם המשבר הכלכלי העולמי והמיתון המחריף בארה"ב הובילו לנפילה חדה במכירותיה של החברה. בחודש ינואר נפלו מכירותיה של טויוטה בארה"ב ב-32%, והחברה כבר הודיעה החודש על תוכניות להפחית את תפוקת הייצור שלה בארה"ב, קנדה ומקסיקו בעקבות הירידה בביקוש.



טויוטה, שהצליחה להדיח בשנת 2008 את ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס מתואר יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, הודיעה החודש כי היא צופה לרשום הפסד תפעולי שנתי של 4.95 מיליארד דולר - ההפסד התפעולי הראשון של החברה מזה 71 שנים. ברבעון השלישי של שנת הכספים רשמה החברה הפסד תפעולי של 4.03 מיליארד דולר, לעומת רווח של 6.27 מיליארד דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן.



טויוטה צופה כי מכירותיה בארה"ב ייפלו ל-2.07 מיליון יחידות במהלך שנת הכספים הנוכחית שתסתיים במארס, לעומת מכירות של 2.96 מיליון מכוניות בארה"ב בשנת הכספים הקודמת. ביפאן צופה החברה כי מכירותיה ייפלו ל-1.94 מיליון מכוניות, לעומת 2.19 מיליון שנה קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully