וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: כל עוד אין מפנה בנתוני הכלכלה לא כדאי לרכוש עוד מניות; לאומי: ההתאוששות רק בסוף 2009

נתן שבע

13.2.2009 / 10:24

לאומי: בטווח הקצר צפוי תיקון לעליות שנראו לאחרונה



הבורסה בתל אביב התניידה השבוע בעיקר על פי שוקי המניות בעולם. היא פתחה את השבוע בעליות בהתאם למגמה בעולם וחזרה לרדת לאחר מכן בעקבותיו. בסך הכל עלה מדד ת"א 25 ב-0.8% ומדד ת"א 100 עלה ב-0.4%. ביחידות המחקר של הבנקים מניחים כי למרות המחירי הנמוכים האטרקטיוויות להשקעה לטווח ארוך מומלץ לשמור על רמה נמוכה יחסית למניות במיוחד אלה ששונאים סיכון.



"רמת הסיכון בשוק המניות המקומי עודנה גבוהה, ולכן מומלץ בשלב זה שלא להגדיל את המרכיב המנייתי כל עוד לא נראה מפנה במצב המאקרו כלכלי של המשק המקומי", כותבים ביחידת המחקר של בנק הפועלים. גם בלאומי לא נשמעים אופטימיים מידי. "בטווח הקצר צפוי תיקון לעליות שראינו לאחרונה, זאת בשל נתוני מאקרו ומיקרו שליליים ולאור ירידות השערים בעולם. התאוששות צפויה רק לקראת הרבעון הרביעי של 2009", מציינים שם.



ביחידת המחקר של בנק הפועלים מניחים כי הפעם השפעת הבחירות ותוצאותיה ישפיעו פחות על הנעשה בשווקים לאור המשבר העולמי. "שוק המניות מגיב לרוב בחיוב למערכות בחירות, כשההסבר הנפוץ הוא חזרתה של מידת ודאות מסויימת, לעומת אי הודאות שמאפיינת את שלהי הכהונה של הכנסת והממשלה היוצאות", כותב האנליסט ירון פרידמן מהבנק. "עם זאת, השפעת מערכת הבחירות ותוצאותיה נמוכה לעומת השפעת האירועים הכלכליים הגלובליים, להם השפעה משמעותית בהרבה על הנעשה בכלכלה המקומית בכלל, ובשוק ההון בפרט, בעיקר בתקופה הנוכחית של משבר עולמי".



דוחות הרבעון הרביעי מתחילים להגיע אט אט. בבנק מניחים כי למרות השחיקה בפעילות החברות, ישנן חברות שצפויות להמשיך ולהציג תוצאות סבירות ואף טובות – כדוגמת חברות התקשורת אך גם לתחזיות יש משקל רב. "החשש הוא, כי חברות רבות תצגנה יעדים פושרים ל-2009, כשחברות רבות, שנהגו עד כה לפרסם את יעדיהן, עלולות לחרוג ממנהגן – מה שעלול להגביר את אוירת חוסר הודאות ולהעיב גם על שוק המניות", כותב פרידמן.



"ריבוי האינדיקטורים השליליים בחודשים האחרונים, לצד הנמכת תחזיות הצמיחה ברבעונים הקרובים, צפויים להמשיך ולהעיב על שוק המניות בישראל", כותבים בבנק הפועלים בשורה התחתונה. "סיכון נוסף העומד לשוק המקומי נגזר, למעשה, מהסיכונים שבשוקי ההון העיקריים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully