וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספינינג של קרני: איך הפך מועדון הכושר היקר והנחשק ביותר בת"א לחורבה?

מאת שוקי שדה והילה ויסברג

13.2.2009 / 10:47

כשיאיר קרני ושחר גפן הקימו לפני שלוש שנים את "דרך הכושר", הם משכו אחריהם מאות לקוחות בעלי ממון ובהם ח"כ אבישי ברוורמן, ערי סטימצקי, ושוני רבינאי ■ כשהעסק החל לקרטע, קרני נעלם וגפן התקשה להחזיר את החובות לבנקים ■ כמה מהספורטאים החובבים ניסו לסי


השבועות האחרונים היו בהחלט חוויה עבור המנויים ב"דרך הכושר", חדר כושר ומכון לבריאות שפתח האתלט יאיר קרני - האיש שבשנים האחרונות הפך למותג המזוהה עם הקונצפט של הרזייה באמצעות ספורט ודיאטה. חוויה, ולא במובן הספורטיווי של המלה.

לפני כשלושה שבועות, באמצע אימון הכושר היומי, הפסיק לפתע זרם החשמל והמים במקום, כאשר חלק מהמתאמנים היו במקלחת שלאחר האימון היומי. "זו הרגשה מאוד לא נעימה. זה מקום שגובה 1,200 שקל לחודש עבור דמי מנוי, פי שלוש וארבע מכל חדר כושר אחר, ואחרי כל זה אני צריך להפסיק את המקלחת באמצע ולעלות קומה כדי להמשיך אותה", אמר השבוע אחד הלקוחות הזועמים.

הסיבה להפסקת זרם המים נעוצה בקשיי התזרים שאליהם נקלע המקום, בעקבותם הפסיק לשלם חשבונות עבור הוצאות התפעול במרתף שבו נמצא חדר הכושר, בבניין הוועד האולימפי שליד אצטדיון הדר יוסף בתל אביב. זאת, אחרי שקרוב לחצי שנה צוות המדריכים לא קיבל שכר על עבודתו.

המדריכים אמנם חשקו שפתיים במשך חודשים, לאחר שהובטח להם שמדובר רק ב"תקופה קשה" שתחלוף ובינתיים נדרשת סבלונתם - אך באחרונה גם הם הרימו ידיים ופנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לפירוק החברה, באמצעות עורכת הדין דניאלה יעקובי.

כיום נאמדים חובות החברה, בעיקר לבנקים, בסכום של כארבעה מיליון שקלים, ומתחם האימונים, שהיה בעבר שוקק מתאמנים וממורק - נראה כיום בהתאם. מלוכלך ושומם. למרות זאת, הלקוחות ממשיכים לפקוד את "דרך הכושר", אם כדי לנצל את הימים שעדיין נותרו בדמי המנוי, ואם כדי להמשיך להיאחז במקום שבזכותו השילו קילוגרמים רבים ממשקלם.

שבוע לאחר תקרית המקלחת, התכנסו בשעה תשע בבוקר מספר מתאמנים לשיעור ספינינג. את המדריכה שמולם הם לא הכירו, היות שהיא נשכרה לאחרונה כדי להחליף את צוות המדריכים הוותיק שעזב. המדריכה לא ידעה להעביר שיעור ספינינג, אלא שיעור אירובי בלבד. היא ניסתה להתנצל ולהודיע שבאופן חד פעמי יש שינוי במערכת השיעורים, אך הדבר גרם להתמרמרות גדולה שלא פסקה גם כשהשותף של קרני, ניר גפן, ניסה להסביר למתאמנים את המצב.

"אין ספינינג? אני הולך", קבע בנחרצות אחד המתאמנים וגרר אחריו את רוב הקהל. "כנראה שככה נראה הסוף של 'דרך הכושר'", הוסיפה מתאמנת אחרת. לא ברור האם זה הסוף של 'דרך הכושר', אך אם כן זהו בהחלט סוף עגום.

יאיר קרני, האיש שנתפש כסוג של גורו בכל הנוגע להרזיה, ניתק מגע בחודשיים האחרונים. שותפו, גפן, ממשיך להגיע מדי יום למשרד ומאמין בכל כוחו שהוא יצליח לשקם את המקום. הוא מתקשר למשקיעים, נפגש עם מומחים לרפואת ספורט, מנסה לשכנע לקוחות חדשים להצטרף, אבל גם הוא יודע שזה כמעט בלתי אפשרי בלי קרני. אם המקום לא ייצא מהקשיים שניהם עלולים להגיע למצב של פשיטת רגל.

המתאמנים, מצדם, חוששים לאבד את המסגרת שכה היטיבה עמם. שמועות רבות מתרוצצות על עתידו של המקום. אחת האפשרויות המדוברות היא שקרני ינסה לפתוח מסגרת אחרת יחד עם קבוצת משקיעים, לקוחות של "דרך הכושר", אפשרות שאותה מכחיש קרני בתוקף. על רקע המשבר פרץ סכסוך בין גפן וקרני המאשימים זה את זה, שלא בפומבי, באחריות לכשלון.

"במקום הזה נוצרת אוירה חברתית, שלא הייתה בשום מקום אחר"

ההתחלה, לפני שלוש שנים, היתה לגמרי אחרת. גפן, לשעבר טייס בחיל האוויר שעסק מספר שנים בתחום ההיי-טק, הכיר את קרני באמצעות ידיד משותף. קרני היה אלוף ישראל בריצה 23 פעמים. את המומחיות שלו בתחום ההרזיה והספורט צבר לאחר שנים במכון וינגייט שם עבד כיועץ לענייני תזונה וליווה מדליסטים אולימפיים כיעל ארד ואורן סמדג'ה, מיכאל קלגנוב וגל פרידמן. השם "דרך הכושר" היה שמו של ספר שכתב קרני על ספורט והרזייה.

בשנת 2006 היו קרני וגפן שני אנשים בשנות החמישים לחייהם שהחליטו להקים עסק פרטי, אך ללא שום הון עצמי. הם החליטו לבסס את הקמת העסק על הלוואות בעלים בערבויות אישיות, לאחר שמשא
ומתן להכנסת שותף אסטרטגי, שישקיע כסף בחברה, לא צלח. הם שכרו מקום, שיפצו אותו בעלות של למעלה ממיליון שקלים, שילמו סכום של עשרות אלפי שקלים כשכר דירה, וקנו ציוד יקר. קרני היה אמון על הצד המקצועי, וגפן על הניהול העסקי. השניים הציעו ללקוחות שלהם, חלקם אנשים שניסו כל דיאטה אפשרית, שינוי דרסטי באורח חיים בליווי של תזונאים, רופאים ומדריכי ספורט מנוסים.

סדר היום החדש התחיל, לדוגמא, בריצה של עשרה קילומטרים בפארק הירקון, מנוחה קלה הכוללת שתיית שייק חלבונים ולאחר מכן המשך של שיעור ספינינג או רכיבה על אופניים. המקום גם הציע הרצאות מלומדות על הקשר שבין ספורט ובריאות ומעל הכל: מסגרת חברתית שבזכותה אפשר להסתגל לאורח החיים החדש ולשמור על המשקל. חלק מהמתאמנים ממש התמכרו לספורט ואף החלו להתאמן לתחרויות טריאתלון ומיני-מרתון.

ענת הניג, 51, רזתה ב'דרך הכושר' 30 קילוגרם, אחרי שנים שבהם ניסתה דיאטות שלא החזיקו מעמד. הניג :"במקום הזה נוצרת אוירה חברתית, שלא הייתה בשום מקום אחר. כשהתחלנו, מישהו חשב שאנחנו בכלל יכולים לרוץ? מהר מאוד אנשים פשוט נהיו ספורטאים, הרבה בזכות הכוח של הקבוצה. כיום, אנחנו לא רק חוששים ממה שיקרה אם המסגרת תתפרק, אנחנו כבר מתחילים להשמין. מאוד קשה לעשות כושר לבד", היא אומרת.

סיפורים מסוג זה הביאו למקום עוד ועוד לקוחות, רובם מהאליטה הכלכלית של תל-אביב: אנשי עסקים, עורכי-דין ורואי-חשבון בשנות החמישים לחייהם, שהכסף והזמן בידם, ורצו ברצינות להוריד את הכרס שנבנתה לצד קריירה משגשגת. בין הלקוחות היו לא מעט מפורסמים: חבר-הכנסת אבישי ברוורמן, ערי סטימצקי, לשעבר בעל רשת חנויות הספרים, שוני רבינאי, מבעלי משרד הפרסום בר-ראובן-רבינאי, הגרפיקאי ברוך נאה, אילן בן-גיגי, מנכ"ל חברת הבנייה דניה-סיבוס ואחרים.

לקוחות מסוימים חיברו את קרני לתוכנית הריאליטי 'לרדת גדול' בערוץ 10, שם שימשו קרני ומדריכי 'דרך הכושר' כיועצים מקצועיים, פרסום שהביא למקום עוד ועוד לקוחות. כך, מעשרות
לקוחות בתחילת הדרך צמח 'דרך הכושר' למספר שיא של 750 לקוחות באוקטובר 2008.

אלא שמחנק האשראי של המשבר הכלכלי החל לתת את אותותיו, ההוצאות המשיכו להצטבר, ולא היה כסף כדי להחזיר את ההלוואות הראשוניות. כיום, ללא מאות האנשים הפוקדים אותו, המרתף בהדר-יוסף נראה כמו עוד חדר-כושר, קצת יותר עלוב מהמקובל: כמה אופני כושר, כמה מכשירים, אך שום ערך-מוסף המצדיק את דמי המנוי הגבוהים. "כבר ללמעלה משנה מדברים על בעיות ניהול, זה רק הלך והחריף", אומר שוני רבינאי, המתאמן ב'דרך הכושר' משנת 2006. "באיזשהו שלב המדריכים הפסיקו לקבל משכורות, אבל המשיכו לעבוד כך במשך ארבעה או חמישה חודשים. יאיר קרני עצמו לא מגיע וכל המדריכים עזבו. העסק נמצא במין התפרקות". אחת המדריכות שלא קיבלה משכורות הייתה אסתי מייזנר, אחותו של יאיר קרני.

"לכל מותג טוב ורעיון צריך מנכ"ל שיודע לנהל"

"חבל שקונספט וחוויה מדהימה אינם יכולים להתממש בגלל ניהול כלכלי. המקום הזה היה מותג מהיום הראשון. אבל, בסופו של דבר לכל מותג טוב ורעיון צריך מנכ"ל שיודע לנהל", אומר הגרפיקאי ברוך נאה שהוריד למעלה מעשרים קילו בזכות 'דרך הכושר'. משה פלד, רואה-חשבון במקצועו, מוסיף: "הניהול פה היה לוקה בחסר, במילים עדינות. כל העסק היה עתיר כוח-אדם, ולא קבעו משכורות במחירים נכונים. היו שם כל מיני אנשים שמסתובבים ואף אחד לא יודע מה הם בדיוק עושים. אמרנו לעצמנו שיש למקום שני מנהלים - אחד טייס, השני אסטרונאוט".

ל'דרך הכושר' נרשמו גם לא מעט אנשים שהממון אינו ברשותם, אך היו מוכנים להשקיע כסף רב בעבור חלום הדיאטה. לקוחות אלו מפנים טענות קשות כלפי גפן, שנתפס בעיניהם כמי שאחראי על הניהול העסקי של המקום. רותי רובינפלד, פנסיונרית בת 63, היא אחת מהם. רובינפלד: "כמה ימים אחרי שחידשתי את המינוי התברר לי שהמצב לא טוב ומדריכים לא מקבלים כסף. לצערי, התשלומים בכרטיס האשראי המשיכו לרדת, למרות אני לא מקבלת את מה שקניתי. היום זה חדר כושר לכל דבר שבכלל לא מצדיק את המחיר המופקע", היא אומרת, "גפן כלל לא היה צריך להכניס אותי כשהוא יודע שהמקום הולך לקרוס. הוא פשוט תלוש מהמציאות, חי בעולם משלו ומאמין שהמקום הזה יפרח. יאיר קרני, בתור הקפטיין של המקום, לא היה צריך לעזוב את הספינה. יש דרך אחרת התנהג - להגיד לאנשים אני מצטער, להחזיר את הכסף. הוא היה יכול לצאת גדול. אם הוא יעבוד אי-פעם במכון אחר, גם הוא יביא את הרוח של 'דרך הכושר', אני לא אגיע" היא אומרת.

א', 28, היא מורה במקצועה שהחליטה שהדיאטה שקרני מצדיקה מבחינתה השקעה של משאבים, "אחרי הנחות שעשו לי, שילמתי 7600 שקל לחצי שנה בתשלום, סכום מאוד גבוה עבורי. בחודשיים הראשונים הייתה מערכת רצינית ומלאה אבל בהמשך כבר התחילו להתרוצץ שמועות על קשיים. משם והלאה הכול התפרק, התחלנו לקבל אימיילים הזויים שיש פעילות ואין פעילות. למה נתנו לי לשלם על הפעילות בתשלום אחד אם ידעו שהמקום בקשיים ואולי ייסגר?", היא אומרת, "יאיר קרני פשוט קם וברח, ולא הראה את פרצופו במקום כבר כמה שבועות. הוא התנתק מהמתאמנים כאילו המקום הזה אף פעם לא היה שלו ונשא את שמו. עכשיו אני שומעת שהוא שוקל לפתוח מסגרת חדשה. אם זה יקרה, זה יהיה פשוט מרתיח", היא אומרת. ח', לקוחה אחרת, מוסיפה: "קרני הוא אדם קר ומנוכר, יש מתאמנים המרגישים שהוא בגד בהם. אמרתי ליאיר: 'האנשים האלו, שמנים שרוצים להרזות, הגיעו לכאן בגללך. יש לך מחויבות מוסרית להיות שם בשבילם'. הוא אמר לי 'אני יודע, אבל אני לא יכול יותר'".

קרני מוריד פרופיל

אלו רק מקצת מהטענות שמעלים הלקוחות הזועמים של 'דרך הכושר'. לגודל המשבר הם נחשפו כאשר באחד בינואר הם קיבלו מייל המודיע על הפסקת הפעילות. האופן שבו נשלח המייל רק מעיד על עומק הבלגאן ב'דרך הכושר'. את המייל שלחה, בעקבות בקשה של קרני, אחת הלקוחות של החברה. לדבריה, היא התנדבה לעסוק בעבודות מזכירות, לאחר שחלק גדול מהצוות המנהלי כבר לא הגיע לעבודה. אלא שהמייל חשף את כל רשימת הלקוחות של החברה כאשר כל מי שקיבל את המייל ראה את הכתובות האחרות. לדברי מקורבי ניר גפן, המייל גרם נזק רב לחברה - בפעם הראשונה נחשפה כל רשימת הלקוחות של החברה, מייל שהגיע לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי שכתוצאה מכך הפסיקו חיובים.

רשימת הלקוחות הגיעה גם למכון כושר ברמת-גן, שמאז הציע ללקוחות 'דרך הכושר' לעבור אליו. "זה מייל שבעצם שיתק את הפעילות העסקית של החברה", אמרו השבוע מקורבים לגפן. מקורב לקרני אמר השבוע בתגובה, "לקרני אין שום אחריות למייל. זה שגפן איבד שליטה על המקום, זו אשמתו. צריך לזכור שאנשים ידעו על הקשיים כבר לפני חצי שנה", הוא אומר.

בסביבת גפן מאמינים שאפשר להבריא את המקום, אך באותה נשימה זועמים על קרני שפשוט נטש. "איך חברה ממשיכה בכלל להתקיים שהמותג המרכזי שלה, שבזכותה הוקם, פשוט נעלם?", אמרו השבוע בסביבת גפן. מקורבים אלו טוענים שקרני הוריד פרופיל ב'דרך הכושר' הרבה לפני שהמשבר הגיע לשיאו. לדבריהם, קרני הרבה לעשות עסקים פרטיים מהצד, ובתוך כך גם לארגן נסיעות פרטיות לחו"ל, דרך משרדי נסיעות. את הרווחים מהנסיעות, הם מציינים, גרף קרני לכיסו הפרטי. זאת, למרות שאת הנוסעים לחו"ל גייס קרני מתוך לקוחות 'דרך הכושר', ואף פרסם את הנסיעות באמצעות פליירים שחילק בחדר-הכושר. זאת, מבלי שפעילות זו הוסדרה בין הצדדים.

"בשלב מסוים קרני פשוט לקח את הרגליים והלך לעבוד במקום אחר. יאיר הוא בן-אדם שצריך לעשות מחנות אימונים, נסיעות לחו"ל, דברים כאלו. יש את הטאלנט עם העיסוקים של הטאלנט, ואת הפועלים שעובדים", אמרו השבוע בסביבתו של גפן. מקורבי קרני דוחים את הטענות לגבי נסיעות פרטיות לחו"ל, "הדבר הזה היה במסגרת הסדר בין גפן לקרני. את הסדנאות בחו"ל קרני עושה במשך שנים, הוא בעצם מלמד אנשים איך לשמור על אורח חיים בריא גם בחופשה", מסבירים המקורבים.

מקורבי גפן מפנים אצבע מאשימה לא רק כלפי קרני עצמו אלא לחבורת אנשי עסקים שהתאמנו במקום. במהלך החודשים ש'דרך הכושר' נמצאת בקשיים ניסו לא מעט לקוחות החברה לעזור לגפן. ביניהם היו גם קבוצה של ארבעה אנשים שהוביל קבלן בשם קובי לוי ובה נכלל גם איש העסקים ערי סטימצקי. לטענת מקורבי גפן, קבוצה זו מנסה להקים עסק מתחרה, בתיאום עם קרני, תוך שימוש ברשימת הלקוחות של 'דרך הכושר'. זאת, תחת הכסות של ניסיון לעזור לעסק.

"הם לא מנסים להציל שום עסק, אלא להקים עסק במקום אחר. הם השיגו נתונים כספיים כאשר ניסו לעזור לניר גפן. גפן הוא אדם יותר מדי טוב ותמים בשביל שכל העסק יתפוצץ רק עליו", אמר השבוע גורם המכיר את הפרטים. בסביבתו של גפן אופטימיים. הם מדגישים שגפן עצמו הכניס לחברה סכום של 400 אלף שקל, שחלקו הגדול הלך לכיסוי חלק ממשכורות העובדים. הם מוספים וטוענים שבכיר במערכת הבנקאית, אחד מהלקוחות החדשים, עבר על ספרי החברה וטען שסיכויי ההבראה טובים.

עורך-הדין חגי אשלגי ממשרד יורם ל.כהן, אשלגי ואשל, המייצג את חברת 'דרך הכושר': "המטרה היא לגייס משקיע, להציע הסדר נושים הגון לכל נושי העבר. כיום יש בעיה של אקלים כלכלי בעייתי, אבל כל מי שרואה שנתיים-שלוש קדימה מזהה את הפוטנציאל של המקום". ניר גפן: "דרך הכושר בשל להפוך עסק בעל היקף פעילות רחב יותר. בתוך הסיפור הזה קשה ליאיר קרני להתנהג כבעל-עסק ושותף. אני לא כועס עליו ומחכה שהוא יחזור". גפן לא מציג את אותה הסלחנות כלפי אנשי העסקים, "היו פה חבורה אינטרסנטים שהיה חשוב לה לפרק את המקום הזו. הם לא יצליחו".

"הטענה של ניר גפן היא קשקוש אחד גדול", אומר קובי לוי תגובה לדברים, "דרך הכושר למעשה סגור ובפשיטת רגל. אנחנו רק רוצים להמשיך את הרעיון, ובסך-הכול רוצים שאסתי מייזנר ושני מדריכים נוספים ימשיכו ללוות את השיעורים. יאיר קרני לא מעניין אותנו בכלל", הוא אומר, "מי בכלל גונב לקוחות? יש גרעין של 50-60 איש, אנחנו מכירים כבר שנים, הרבה לפני שהכרנו את גפן בסך-הכול אנחנו רוצים להתאמן ביחד. אז בסדר, את ערי סטימצקי הכרתי שם, אסור לי להתאמן איתו?".

ערי סטימצקי מוסיף: "בינתיים, יש רק שיחות בין כל מיני אנשים שמתארגנים. כל עוד לא עושים שום דבר, אין שום קבוצה. בכל מקרה, לאף אחד אין אמביציה להקים עסק של חדר כושר, במיוחד על רקע העובדה שבארץ יש הרבה חדרי-כושר שאינם מצליחים כלכלית". ללוי, המכיר את קרני משנת 2001, ברור שגפן הוא האחראי הבלעדי לכישלון. "ניר גפן נכשל בניהול הכספי והכלכלי. הוא שיפץ את המקום בעלויות מטורפות, קנה ציוד יקר ומשלם שכר-דירה מופרז. אני בעצמי הלוויתי לגפן 50 אלף שקל, והכסף הלך פייפן. האינטרס האחרון שלי הוא שדרך הכושר תיפול ואקים עסק מתחרה. גפן מדבר כאילו אני גרמתי לו לחובות. הוא לא נורמאלי, הזוי, מטורף", אומר לוי שלא חוסך ביקורת גם מקרני.

לוי מספר שלאחר שקרני עזב את מכון וינגייט, הוא עזר לו להקים פעילות דומה לזו של 'דרך הכושר' בקנאטרי-קלאב ברמת-השרון, אך העסק כשל. "קרני הוא לא איש עסקים. בקנטרי ברמת-השרון סידרתי לו את הכול, אבל העסק לא הצליח להתרומם. גם גפן וגם קרני לא יודעים לנהל".

קרני הועף מוינגייט

בצד של קרני הדברים נשמעים קצת אחרת. לדברי מקורבי קרני, העסק ברמת-השרון לא כשל, אלא נסגר מכיוון שקרני וגפן החליט על פתיחת 'דרך הכושר' בהדר-יוסף. בסביבתו של קרני מדגישים שהוא היה אחראי על הניהול המקצועי בלבד ואילו גפן היה מופקד על הניהול העסקי. לדבריהם, קרני הוא אמנם הבעלים והוא לא מתכחש לאחריותו המשפטית, אך שבמשך שנתיים לא קיבל משכורת ולכן נאלץ לנדוד ברחבי הארץ במקומות כמו רמת-הגולן והערבה, שם הוא נמצא בימים אלו ומעביר סדנאות. "אין סיכוי לדרך הכושר להמשיך ולהתקיים במתכונתה הנוכחית", אמר השבוע מקורב לקרני, "קרני התנתק מגפן. הוא לא סתם קם והלך. הוא עשה את זה אחרי שהתברר לו שמקום הפרנסה הזה לא נותן לו משכורת חודשית. הוא מבין אנשים שיש להם טענות כלפיו, אבל הוא היה חייב להתפרנס. הוא נמצא בקשר טלפוני עם לקוחות שרוצים להתייעץ. צריך לזכור שקרני עזר להרבה מאוד אנשים, הוא ממש הציל חיים", אומרים המקורבים.

אין ספק שגרסתו של קרני, כבעל עסק, היא לכל הפחות ייחודית. דבר זה מעלה את השאלה מיהו בעצם אותו יאיר קרני שמיתג את עצמו בהצלחה כ'מר בריאות וכושר'. באתר של 'דרך הכושר' ובאתר האינטרנט האישי שלו מציג את עצמו קרני כתזונאי. מבדיקת TheMarker מסתבר שלקרני אין הסמכה פורמאלית כתזונאי קליני, כלומר הוא לא יכול לעבוד בבית-חולים או בקופת-חולים כדיאטן. בעבר הוא החל בהליך של רישום כתזונאי במשרד הבריאות, אך הוא לא המשיך בהליך זה. את הדברים האלו אישר השבוע משרד הבריאות. בנוסף, מסתבר שלאחר קרוב לעשרים שנות עבודה במכון וינגייט, פוטר יאיר קרני מהמכון, ואף נאסר עליו להיכנס למקום בתקופה מסוימת. במכון וינגייט, כך מסתבר, מאוד לא אהבו את הנסיעות הפרטיות שעשה קרני כשעבד שם. גם אז, כך מסתבר, פרסם קרני את הנסיעות באמצעות פליירים שחילק.

"צעירותו של קרני הייתה יותר יפה מהתנהגותו בבגרותו", אמר השבוע בכיר לשעבר במכון וינגייט, "קרני הוא בהחלט יזם שעשה תוכניות במשך שנים שהביאו רעיונות טובים לאנשים רבים. אבל, בנקודת מסוימת פשוט נאלצנו לאחל לו דרך צלחה. הייתה לקרני בעיה של התנהלות. לדוגמא, היו פעמים שהייתי קובע איתו פגישה, והוא פשוט היו מגיעה בשעה איחור. פתאום ראינו שבמקביל לוינגייט הוא עבד בעוד מקומות, והיה לוקח אנשים לחו"ל לנסיעות פרטיות. זה פגע בנאמנות שלו למקום". בכיר אחר בוינגייט הוסיף: "יש לי את התחושה שניר גפן עובר עכשיו את מה שאני עברתי. הרבה אנשים מתייחסים לקרני כגורו, אבל אין מאחוריו הרבה".

מקורבים לקרני אמרו בתגובה: "קרני עוסק בתזונה של ספורטאים ואנשים פעילים, זה לא מחייב אותו לאחוז בתואר של תזונאי קליני. הטענות לגבי ההתנהלות פשוט אינן נכון. קרני תמיד הקפיד מאוד על לוחות-זמנים", הם אמרו. בסביבתו של קרני מלאים כרימון כלפי וינגייט, "המכון השתלט על תוכנית ההרזיה שקרני פיתח, ולמעשה ניתק אותו מהתוכנית", אומרים המקורבים שדוחים את הטענה לגבי הנסיעות, "הנסיעות הפרטיות אומנם לא היו מוסדרות בחוזה בכתב, אך הם היו מוסדרות בעל-פה. כבר 16 שנה שקרני עושה נסיעות כאלו, הכול באופן מסודר ומקובל. לקרני היה בזמנו סכסוך עם מנכ"ל המכון, אבל היום הוא נכנס ויוצא באופן חופשי מהמקום", הוא אומר. בכיר לשעבר בוינגייט דחה השבוע בתוקף את טענותיו של קרני כלפי המכון.

בסביבת קרני אמרו השבוע שבעתיד, לאחר שפרשת 'דרך הכושר' תסתיים, קרני כנראה כבר לא ייכנס לעסקי הספורט, אך לא ינטוש את תחום הכושר-הגופני. "הוא הולך להמשיך עם סדנאות בפריפריה הרחוקה, לשמור את הראש מעל המים, לא יותר. הוא לא בורח מהתחום, וגם לא חושש שתהיה לו פגיעה בתדמית המקצועית שלו", אמרו השבוע בסביבת קרני. נראה שבשלב זה התדמית המקצועית של קרני קצת פחות מעניינת את לקוחות 'דרך הכושר'. הם בעיקר דואגים מהוספת קילוגרמים מיותרים למשקלם. אם הם אכן יאלצו לעשות דיאטה נוספת בימי חייהם, הם בוודאי יבדקו טוב יותר לאיזה מקום הם משלמים את מיטב כספם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully