וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשיים של אובמה: מועמדו השני של הנשיא לתפקיד שר המסחר פרש בשל חילוקי דעות על תוכנית התמריצים

סוכנויות הידיעות

13.2.2009 / 11:57

ג'אד גרג הוא המועמד השני למשרד המסחר שנאלץ לפרוש והמועמד השלישי של אובמה שהסיר את מועמדותו



הסנאטור הרפובליקני ג'אד גרג, מועמדו של נשיא ארה"ב ברק אובמה לתפקיד שר המסחר, הודיע במהלך הלילה על פרישתו מהתפקיד בשל מה שתיאר כחילוקי דעות בלתי ניתנים לגישור עם הנשיא החדש בנוגע למדיניותו הכלכלית.



"אני שמרן תקציבי, וכל מי שמכיר אותי יודע עד כמה נוקשות עמדותי בעניין, ופשוט הבנתי שזה יהיה מאד קשה עבורי לשרת בממשלה הזאת, או בכל ממשלה אחרת", אמר גרג במהלך מסיבת עיתונאים בגבעת הקפיטול בוושינגטון. גרג הוסיף כי "הנשיא ביקש ממני למלא את התפקיד, והסכמתי. זאת הייתה טעות מצדי", אך ציין כי "הבחירה בי לא היתה מוצלחת במיוחד".



בין הסיבות לעזיבתו מנה גרג את תוכנית התמריצים הכלכלית של הנשיא אובמה, בסך 790 מיליארד דולר, אשר פרטיה הובררו בסנאט ובבית הנבחרים השבוע. עזיבתו של גרג מעיבה על ניסיונו של אובמה להציג חזית אחידה ועל מפלגתית בנוגע לתוכנית התמריצים, אשר לדבריו הכרחית כדי לבלום את המיתון המחריף בארה"ב.



בשבועות האחרונים התקשה ממשל אובמה למלא את העמדות הבכירות. גרג הוא המועמד השני לתפקיד שר המסחר שנאלץ לפרוש, לאחר שהמועמד הקודם, מושל ניו מקסיקו ביל ריצ'רדסון, פרש בחודש שעבר בשל חקירת שחיתות הנערכת נגדו. המועמד הקודם לתפקיד שר הבריאות, טום דאשל, פרש בתחילת החודש לאחר שנחשף כי העלים מסים, וגם שר האוצר טימותי גייתנר הסתבך בשערוריה תקשורתית לאחר שנחשף כי לא שילם מסים בסך עשרות אלפי דולרים.



אובמה עצמו אמר כי הוא מופתע לנוכח התפטרותו של גרג, ואמר כי לא ידע על כוונתו של המועמד לפרוש אלא ביום ההודעה. "מדובר בהפתעה, משום שהאמת היא שגרג השיב בעניין להצעה שלנו ונראה נלהב למלא את התפקיד", אמר אובמה. מאוחר יותר, בשיחה עם עיתונאים, אמר אובמה כי הוא שמח שגרג שינה את דעתו לפני שהסנאט אישר את מינויו לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully