וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות חותכת את דירוג האג"ח של גדות ביוכימיה של תשובה ב-4 דרגות ל-BBB מינוס

נתן שבע

13.2.2009 / 12:53

מעלות: רמת הנזילות של החברה אינה הולמת את המשבר; גדות: הרווחיות תשתפר ב-2009


מעלות מורידה את דירוג האג"ח של גדות ביוכימיה מקבוצת דלק של יצחק תשובה בארבע דרגות מ-A ל-BBB מינוס. לפי מעלות, הורדת הדירוג היא בשל רמת הנזילות של החברה אשר "אינה הולמת לנוכח משבר האשראי בימים אלו". בנוסף, חלה הרעה ביחסים הפיננסים של החברה, שמייצרת חומרי גלם לתעשיית המזון והתרופות, אשר תמכו בעבר בדירוג. כמו כן צפויה רמת החוב של גדות לעלות בטווח הקרוב עקב תוכניות השקעה של החברה.

להורדת הדירוג גרמו גם אי עמידה בתחזית העסקית של החברה - שהוצגה בעבר כתוצאה מדחייה במועד המתוכנן להפעלת המפעל בסין וחריגה בעלויות הקמתו - ושחיקה ברווחיות כתוצאה מתנודתיות גבוהה, בעיקר במחירי חומרי הגלם והאנרגיה ב-2008. תחזית הדירוג היא "שלילית".

נזילותה של החברה נשחקה ב-2008 לאחר שבתום הרבעון השלישי עמדו יתרות המזומנים שלה על 25 מיליון דולר. מרבית סכום זה מיועד להמשך מימון הקמת המפעל בסין. כמו כן, לחברה אין מסגרות אשראי הולמות ומדיניותה בנושא היא לקחת אשראי רק במועד הצורך. החלויות (תשלומים בגין הלוואות) לשנים הבאות צפויות להיות גבוהות - כ-15 מיליון דולר בשנת 2009 - אולם לדברי החברה, כ-12.5 מיליון דולר ישולמו באמצעות נטילת הלוואה לזמן ארוך מהבנק. מעלות מציינת עוד כי רווחיות החברה הינה תנודתית ואף נשחקה משמעותית בשנה האחרונה ומשופעת ממחירי הסחורות.

גדות מציינת בתגובה כי כבר בעת הדירוג הראשוני הוצגה בפני מעלות התוכנית האסטרטגית שכללה את המפעל בסין וכבר אז היה ברור שתהיה הרעה בנזילות כתוצאה מההשקעה. הפעלה מוצלחת של המפעל בסין תניב לחברה תזרים החל מ-2010. עוד מציינת גדות ביוכימיה כי חלו מספר שינוים חיוביים בחברה מאז הדירוג הראשוני – כבר במהלך 2008 חלו עליות מחירים משמעותית במחירי חומצת לימון ומלחיה - עליות של 80%-70% במחיר שלא באו לידי ביטוי מלא בדו"חות. על אף המשבר צופה החברה כי הרווחיות צפויה להשתפר ב-2009 עקב שיפור ברווחיות חומצת הלימון. כמו כן המפעל בסין צפוי להתחיל לייצר בסוף 2009.

עלויות המפעל בסין מסתכמות ב-55 מיליון דולר – חריגה של 15 מיליון דולר מהתקציב בעקבות תיסוף המטבע הסיני והתייקרות במחירי הפלדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully