וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הכרה בהוצאות מטפלת? רשות המסים פירסמה טופס הוצאות טיפול בילדים

מאת נורית רוט

13.2.2009 / 13:04

עם זאת, ברשות המסים מדגישים כי לא מדובר בהסכמה להכיר בהוצאות טיפול בילדים



>> רשות המסים פירסמה אתמול טופס חדש שכותרתו "הוצאות טיפול בילדים שנדרשו בדו"ח השנתי", ושעתיד להיות נספח לדו"ח השנתי שמגישים נישומים. למרות הכחשות הרשות, נראה כי מדובר בצעד נוסף לקראת הכרה במס בהוצאות טיפול בילדים.

בין הפרטים שיש למלא בטופס: פרטי הילדים, מסגרת הטיפול שבה הם נמצאים, מספר שעות הטיפול היומיות וההוצאות בגין הטיפול. רשות המסים מציינת בטופס כי הנתונים שיש למלא נדרשים לאור פסק הדין בעניין ורד פרי, וקביעת בית המשפט כי יש להתיר חלק מההוצאות. ברשות מדגישים כי הפרטים הם לצורכי מידע בלבד וטוענים: "אין בדרישת הנתונים כדי להוות הסכמת רשות המסים להכרה בהוצאות טיפול בילדים".



פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב ניתן באפריל 2008, בתביעה שהגישה עו"ד ורד פרי. השופט מגן אלטוביה קבע אז כי יש להכיר לצורך מס בהוצאות טיפול בילדים, "מפני שהשמת ילדים הזקוקים להשגחת מבוגר נעשית לשם יציאת ההורים לעבודה".



לאחר מתן פסק הדין הנחה היועץ המשפטי של רשות המסים, עו"ד (רו"ח) משה מזרחי, את כל פקידי השומה בישראל שלא לקיים את פסק הדין. "לא יינתנו בשלב זה החזרי מס העולים מאותן בקשות", כתב מזרחי במסמך פנימי. רשות המסים הגישה ערעור על פסק הדין. בנוסף, לפני כחודש וחצי הודיע משרד האוצר לבית המשפט העליון, כי לאור המצב הכלכלי הוא אינו מוכן להכיר בהוצאות טיפול בילדים לצורכי מס.



לדעת עו"ד יניב שקל, המייצג את ורד פרי, הטופס ממחיש את העובדה שברשות המסים החלו להבין כי יש סיכוי גבוה לכך שבית המשפט העליון ידחה את ערעורה, והוא מבטא הכנות לקראת הליכי ההסדר של ניכוי הוצאות אלה. "בערעורה לעליון טענה רשות המסים שיהיה קשה מאוד לעקוב אחר הוצאות ההשגחה ולבקר את ניכויי ההוצאות", אמר שקל. "הטופס מוכיח את עמדתנו, לפיה ניכוי הוצאות ההשגחה עשוי להיעשות בפרוצדורה פשוטה. מסתבר שרשות המסים בחרה לאמץ גישה זו".



מרשות המסים נמסר בתגובה: "אין כל שינוי בעמדתנו. אנחנו עדיין לא מחזירים הוצאות על טיפול בילדים. משמעות הטופס היא טכנית בלבד. אם בית המשפט העליון יפסוק שאנו צריכים להכיר בהוצאות, הטופס ייתן לנו כלים לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully