וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייר פראנס-KLM רשמה הפסד רבעוני של 505 מיליון יורו; תקצץ 2,000 משרות בעקבות הירידה בביקוש

סוכנויות הידיעות

13.2.2009 / 13:51

מניית חברת התעופה הגדולה באירופה נופלת כעת ב-4.5%



אייר פראנס-KLM, חברת התעופה הגדולה באירופה, דיווח היום על הפסד גדול מהצפוי ברבעון השלישי של שנת הכספים של החברה והודיעה כי תקצץ 2,000 משרות אחר שהמשבר הכלכלי הוביל לירידה חדה במכירות הכרטיסים. מניית החברה נופלת כעת ב-4.5% במסחר בפאריס.



ברבעון השלישי של שנת הכספים רשמה אייר פראנס-KLM הפסד של 505 מיליון יורו (653 מיליון דולר), לעומת רווח של 139 מיליון יורו ברבעון המקביל שנה קודם לכן. מהחברה נמסר כי משלוחי המטענים ירדו ב-13% במהלך הרבעון, בעוד שתנועת הנוסעים עלתה ב-3.4% במהלך הרבעון, אך ירדה ב-1.9% בינואר. הכנסותיה של החברה נפגעו גם בעקבות הנפילה במחירי הנפט, אשר הובילו לירידה במחירי הכרטיסים.



מאייר פראנס נמסר כי החברה לא תפטר עובדים, אלא תקצץ משרות באמצעות אי-גיוס עובדים חדשים כאשר עובדים אחרים יפרשו מרצון. החברה מצטרפת לחברות תעופה אחרות, אשר נאלצו בחודשים האחרונים לקצץ משרות בעקבות הירידה בביקוש לטיסות בשל המשבר הכלכלי העולמי. וירג'ין אטלנטיק של המיליארדר ריצ'רד ברנסון הודיעה אתמול כי תפטר 600 עובדים, ריאנאייר הודיעה כי תקצץ 200 משרות ובריטיש איירווייס קיצצה החודש 400 משרות מנהלים. SAS הודיעה החודש כי תקצץ 3,000 משרות.



המיתון העולמי הוביל בשנה האחרונה לירידה חדה בביקוש לטיסות ברחבי העולם. לפי הערכת ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA), חברות התעופה ירשמו הפסדים של 2.5 מיליארד דולר בשנת 2009, בעקבות הירידה במספר הנוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully