וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר לבד: הלחץ גובר להשלמת התוכנית לטיפול במשבר הפיננסי אך אובמה מתמהמה במינוי בכירים באוצר

סוכנויות הידיעות

13.2.2009 / 15:12

בנוסף למשבר האשראי, נאלץ שר האוצר האמריקאי להתמודד גם עם מחסור במומחים הנחוצים להשלמת התוכנית



שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר, המתמודד בימים אלה עם ביקורת חריפה מצד בכירי וול סטריט והקונגרס בשל תוכניתו הלא מפורטת לפיתרון המשבר הפיננסי ועם לחצים גוברים להשלים את התוכנית, מתמודד בימים אלה עם קושי נוסף: מחסור באנשי צוות מתאימים – כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



לפי הדיווח, ממשל אובמה משהה בינתיים את הצגת מועמדיו לתפקידים הבכירים במשרד האוצר, במטרה להימנע ממאבקים על אישור המועמדים בסנאט. הנפגע העיקרי מכך הוא גייתנר, אשר סובל ממחסור במומחים הנדרשים שלו כדי להשלים את פרטיה של תוכניתו לבלימת משבר האשראי.



"משימתו של גייתנר הופכת לקשה ומאתגרת אפילו יותר מכפי שהיא אמורה להיות, מאחר שעדיין אין לו את הצוות לו הוא זקוק. הוא זקוק לכ-24 מינויים פוליטיים בכירים, שאמורים כעת כבר לשבת במשרדיהם ולעבוד", אמר טימותי אדמס, ששימש כתת שר-האוצר בין 2005 ל-2007, לבלומברג.



כל ממשל חדש בארה"ב צריך בדרך כלל מספר חודשים כדי להשלים את מינויים של תתי השרים ועוזריהם, אולם חומרתו של המשבר הפיננסי והכלכלי צמצמה את חלון הזמן בו יכול ממשל אובמה למשוך את התהליך. בכיר במשרד האוצר האמריקאי, עם זאת, אמר לבלומברג כי גייתנר אינו מתקשה בהשלמת התוכנית, מאחר שבכירי המשרד כבר מונו והחלו לעבוד יחד עם בכירי הבנק הפדרלי על פרטי התוכנית.



השבוע חשף גייתנר את תוכניתו להתמודדות עם משבר האשראי ולטיפול בנכסים בעייתיים המכבידים על מאזני הבנקים בארה"ב, בהיקף של 1.5 טריליון דולר אשר עשוי להתרחב בהמשך לסכום של עד 2 טריליון דולר. במסגרת התוכנית, ישתף הממשל פעולה עם המגזר הפרטי בהקמת קרן לרכישת נכסים בעייתיים המכבידים על מאזני הבנקים בהיקף של עד טריליון דולר. הקרן, אשר זכתה גם לכינוי "בנק רע" (Bad Bank), תעודד משקיעים פרטיים לרכוש ני"ע מגובי משכנתאות ממוסדות פיננסים שנקלעו לקשיים. בשלב ראשון יהיה היקף מרכיב זה בתוכנית חצי טריליון דולר.

במקביל, ישתף משרד האוצר האמריקאי פעולה עם הבנק הפדרלי במסגרת תוכנית בהיקף של עד טריליון דולר שנועדה לספק מענה למחנק האשראי בשוק הצרכני. כמו כן, יבצע משרד האוצר סבב נוסף של הזרמון הון לבנקים, אשר ימומן מכספי תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP).



לאחר הצגתה של התוכנית אמר גייתנר כי יידרשו מספר שבועות כדי להשלים את הפרטים האחרונים של התוכנית, אולם הלחצים הגוברים עשויים עליו להאיץ את השלמת התוכנית, לאחר שמדד מניות הבנקים של S&P 500 נפל ב-13% מאז הצגת התוכנית, בשל אי אמון מצד המשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully