וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים עם פתיחת המסחר בוול סטריט: נאסד"ק נחלש ב-0.4%; נייס מאבדת 2.7% על רקע הורדת המלצה

שמואל שוסטר

13.2.2009 / 16:42

די.אס.פי.ג'י יורדת ב-3.6%; גיוון אימג'ינג משילה 1.4%; נס טכנולוגיות מתחזקת ב-4.5%; סרגון מוסיפה 4.2%


ירידות שערים עם פתיחת המסחר בוול סטריט: נאסד"ק נחלש ב-0.4%; דאו ג'ונס משיל 0.5%. עם המניות הישראליות שבולטות בפתיחה: נייס מאבדת 2.7% על רקע הורדת המלצה; די.אס.פי.ג'י יורדת ב-3.6%; גיוון אימג'ינג משילה 1.4%; נס טכנולוגיות מתחזקת ב-4.5%; סרגון מוסיפה 4.2%.

סקירת טרום מסחר:
השווקים של וול סטריט ממשיכים לחפש כיוון. לאחר יום מסחר סוער אמש, שהתנהל בירידות חדות ברובו, אך ננעל במגמה מעורבת נראה כי המשקיעים בארה"ב עדיין לא רואים תמונה ברורה בנוגע לגיוון אליו צועדים השווקים. החוזים העתידיים מצביעים על עליות שערים קלילות של כ-0.3% עם הפתיחה בעוד המשקיעים ממתינים לנתוני ביטחון הצרכנים ולאישורה הסופי של תוכנית החילוץ של הממשל האמריקאי.

אמש ננעל המסחר במגמה מעורבת. נאסד"ק התחזק ב-0.7% לרמה של 1,541 נקודות, דאו ג’ונס איבד 0.1% לרמה של 7,932 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-0.2% לרמה של 835 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן ירדה ב-0.035% לרמה של 2.73%.

בזירת המקרו: לאחר פתיחת המסחר צפוי להתפרסם מדד סנטימנט הצרכנים בארה"ב שעשוי להצביע על שיפור קל לרמה של 61.2 בחודש פברואר, בהשוואה לחודש הקודם, אז עמד המדד על 61 נקודות.

מחיר הנפט עולה ב-1.4%, לאחר שנפל אתמול קרוב לשפל של חמש שנים. זאת בעקבות ציפיות המשקיעים כי שני בתי הקונגרס יאשרו היום את תוכנית התמריצים של ממשל אובמה אשר נועדה לבלום את המיתון המחריף בארה"ב.



נראה כי ממשל אובמה לא שוקט על השמרים. בימים אלו מנסח הממשל תוכנית שתעניק סבסוד למשכנתאות, במטרה להילחם במחנק האשראי בארה"ב. בניגוד לתוכניות התמריצים והסיוע הממשלתיות שאושרו עד כה ואינן כוללות סיוע נרחב ללווי משכנתאות ובעלי בתים שאינם עומדים בפני עיקול, התוכנית החדשה נועדה לסייע לרוכשי בתים לפני שיתחילו לפגר בתשלומי המשכנתאות.

במסגרת התוכנית החדשה יעברו הבתים הערכת שווי ובעליהם יברו בדיקת כשירות, שתבדוק האם הם זכאים לסיוע. לפי תוכנית סיוע קיימת לבעלי הבתים, ערבה הממשלה למימון מחדש של משכנתאות במידה והלווה מוציא יותר מ-38% מהכנסתו החודשית על תשלומי המשכנתא.

, המתמחה בפתרונות לרשתות וידאו דיגיטליות תיסחר על רקע דו"חותיה האחרונים כחברה ציבורית. החברה דיווחה על גידול של 32% בהכנסותיה ב-2008 ל-75.7 מיליון דולר. הכנסות הרבעון הרביעי צמחו ב-22% ל-20.3 מיליון דולר בשורה התחתונה רשמה החברה רווח (פרופורמה) של 2.9 מיליון דולר ב-2008 ו-1.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

תיסחר על רקע הורדת המלצתה של הבנק השוויצרי UBS. בבנק הורידו את המלצתם למניית החברה מ"קנייה" ל"נייטרלי". מחיר היעד הורד ב-3 דולר ל-23 דולר – דומה מאד למחירה של המניה בשוק. "אנו לא רואים סיבות לעליות במניה בשנה הקרובה", כותב רוני בירון מבנק ההשקעות. ביומיים האחרונים זינקה מניית החברה ב-14% בעקבות התוצאות החזקות לרבעון הרביעי ול-2008 כולה.

מניית צנחה אמש ב-16% על רקע דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2008. יצרנית המערכות לרפואה אסטטית היתה בין הראשונות להיפגע מצמצום ההוצאות של הציבור על רקע המשבר. הכנסותיה של החברה נחתכו בשני שלישים ל-14.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי. זאת בהשוואה להכנסות של 38.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד רבעוני נקי של 15.9 מיליון דולר - בהשוואה לרווח של 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully