וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האבטחה בלאקווטר - ששמה נקשר עם תקרית הרג של 17 אזרחים בבגדד - שינתה את שמה

סוכנויות הידיעות

15.2.2009 / 9:20

החברה שינתה שמה ל-Xe, במטרה להשאיר את המוניטין המפוקפק שלה מאחוריה



חברת האבטחה וקבלנית השמירה האמריקאית בלאקווטר וורלדווייד, המגנה על דיפלומטים אמריקאיים בעיראק, תשנה את שמה ל-Xe (זי) - זאת במטרה לנסות ולשים את המוניטין המפוקפק שלה מאחוריה.



בלאקווטר, אשר שומרים מטעמה היו מעורבים בתקרית ירי בכיכר ניסטור בעיראק, במהלכה נהרגו 17 אזרחים, החליטה, בצעד לא אופייני, לשנות את שמה - אשר במקור קיבל את השראתו מביצות צפון קרוליינה. בנוסף, שינתה החברה את לוגו יד הדוב שאפיין אותה, באותיות בשחור ולבן.



"הם ביססו לעצמם מוניטין של ה'באד גאיז'", אמרה קייטי הלוונסטון, אשר תבעה את החברה בעקבות מות בנה במשימה בפלוג'ה, כשעבד עבור החברה ב-2004 לרשת פוקס, והוסיפה: "הם קנו לעצמם כזה שם רע, למה אחרת הם ישנו את השם שלהם?".



בחודש שעבר הודיע משרד החוץ האמריקאי כי לא יחדש את חוזה קבלנות האבטחה שלו עם בלאקווטר להגנה על הדיפלומטים האמריקאים בעיראק, כשיפוג החוזה הנוכחי במאי. לחברה חוזה אבטחה נוסף גדול, אשר פרטיו חסויים.



"החלפת השם אינה נובעת באופן ישיר מאובדן חוזה האבטחה", אמרה דוברת החברה אם טיירל לפוקס.



זו אינה החלפת השם הראשונה של החברה - בשנת 2008 קוצר שם החברה מבלאקווטר וורדלווייד לבלאקווטר. ההחלטה לשנות את השם בשנית נבעה מהכתמת שם המותג על ידי המקרה בכיכר ניסטור וממקרים נוספים בעיראק.



המקרה בכיכר ניסור גרם לזעם רב בבגדד ובוושינגטון. בית המשפט האמריקאי האשים חמישה קבלנים של החברה - אך לא את החברה עצמה - בהריגה ובהפרת חוקי הנשק. בינואר אמרו בכירים עיראקיים כי לא יעניקו לחברה רישיון לעבוד בשטחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully