וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב סגרה במגמה מעורבת

נתן שבע

15.2.2009 / 16:40

המעו"ף ירד ב-0.1% והתל טק הוסיף 0.7%. ישראמקו התממשה ועשות זינקה בכ-165% בעקבות ההסכם לאספקת חלקי מנועי סילון

מסחר תנודתי בבורסה בתל אביב, הסתיים ביציבות. לאחר שפתחו בעליה קלה ושוב ירדו המדדים המובילים ננעלו סביב קו המשווה:

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1% לרמה של 686 נקודות; מדד תל אביב 100 עלה בשיעור קל של 0.02% לרמה של 625 נקודות; מדד התל טק הוסיף 0.7%. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם ב-616 מיליון שקל.

מניות הגז ירדו, ואילו כלכלית, טבע וכור נסחרו בעליות שערים. כלכלית נהנתה מהערכות לרווח הון ברכישה עצמית של אג"ח ואילו כור עלתה על רקע העליה במניית קרדי סוויס, שקרובה לשער שבו רכשה כור את המניות בבנק השווייצרי.

במניות הבנקים נרשמו היום ירידות שערים של כ-1% וכ--2% בלאומי ופועלים בהתאמה. עשות זינקה בכ-165% בעקבות ההסכם לאספקת חלקים למנועים ליצרן אמריקאי, בהיקף של כ-80 מיליון דולר.

היום בשעה 18:30 יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר. התחזיות הן, כי מדד המחירים לצרכן ירד בחודש ינואר ב-0.6%-0.4%. הערכות הן כי בחודשים קרובים תהיה האינפלציה נמוכה.

אינפלציה נמוכה מעבר לציפיות עשויה להעיד עוד על עומק המיתון במשק הישראלי, דבר שעשוי עוד ללחוץ על המסחר בבורסה. ההערכה היא כי המדד הנמוך יוביל את הנגיד סטנלי פישר להוריד את הריבית בשבוע הבא בעוד 0.5% לרמה של 0.5% - רמת של שפל כל הזמנים.

מגמה שלילית נרשמה בארה"ב בסוף השבוע ולמרות אישור תוכנית התמריצים של הממשל לסיוע של כ-800 מיליארד דולר. מדד הנאסד"ק איבד 0.5% ובסך הכל ירד ב-3.6% השבוע ומדד הדאו ג'ונס נחלש ב-1% ובסיכום שבועי איבד 5.2%.

האנליסטים בבנקים נשמעו בסוף השבוע פסימיים. "בטווח הקרוב צפוי תיקון של העליות כאשר ההתאוששות תגיע רק ברבעון הרביעי". בבנק הפועלים אמרו כי כל עוד לא צפוי שינוי בתנאי המאקרו הכלכליים לא כדאי להגדיל את הרכיב המנייתי.

עונת הדו"חות הכספיים מתחילה לצבור תאוצה. טבע תפרסם את תוצאותיה לרבעון הרביעי ביום שלישי הקרוב ותערוך גם כנס משקיעים באותו יום. הוא למעשה הדו"ח האחרון של טבע לפני איחוד תוצאותיה עם באר. מניית החברה מטפסת בעקבות פער חיובי עימו פתחה.

מניות הגז והנפט המשיכו לרכז מחזורים ערים לאחר שמרביתם סבלו מימושים כבדים ביומיים האחרונים של השבוע. מיום רביעי, יום לאחר ההודעה על ההצלחה במבחני הפקת הגז ועל כמות הגז שנמצאה גבוהה ב-60% מהכמות עלייה דווח קודם החלו מניות חיפושי הגז והנפט להיחלש כמו מה שנראה כמו "קנה בשמועה ומכור בידיעה". ישראמקו ממשיכה להיחלש ומחקה כשליש משווייה בשלושה ימים.

נייס ירדה בכ-1.6%, לאחר שעלתה ב-14% ביומיים האחרונים. החברה פירסמה דו"חות טובים בשבוע שעבר, אך סופגת הורדת המלצה "מקנייה" לנייטרלי" מבנק ההשקעות השוויצי UBS.

  • עוד באותו נושא:
  • נייס
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully