וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית בורסת לונדון - אחת מהמנכ"ליות היחידות בסיטי של לונדון - הוחלפה בבנקאי מליהמן ברדרס

סוכנויות הידיעות

15.2.2009 / 11:19

דיים קלרה פורס עוזבת את הבורסה לאחר שמונה שנים; קיבלה שבחים על דחיית הצעות רכש עוינות לבורסה



בורסת לונדון (LSE) החליפה את המנכ"לית דיים קלרה פורס, אחת מהמנכ"לית היחידות בסיטי של לונדון, בבנקאי לשעבר מבנק ליהמן ברדרס האמריקאי.



פורס, בת ה-50, ילידת קנדה, עוזבת את הבורסה לאחר שמונה שנים בחברה. במהלך תקופתה בבורסת לונדון דחתה פורס מספר הצעות רכש עוינות עבור הבורסה. הבורסה הבריטית עמדה בפני לחצים בתקופה האחרונה להוריד תעריפיה, בעקבות הקמותיהן של פלטפורמות חדשות למסחר, ביניהן Chi-X הפאן אירופית וטורקויז.



את תפקידה של פורס ימלא חביאר רולה בן ה-49 מצרפת, אשר עמד בראש המחלקה העסקית של בנק ליהמן ברדרס בצרפת. ליהמן ברדרס היה הלקוח הגדול של בורסת לונדון עד להתמוטטות הבנק האמריקאי בספטמבר. רולה יביא לתפקיד את מומחיותו במסחר במניות, לאחר שעבר עם הבנקים קרדי סוויס פירסט בוסטון, גולדמן סאקס ודרזנר קליינוורת בנסון.



דובר בורסת לונדון אמר כי ההחלטה להחליף את פורס היתה "דו צדדית לחלוטין ובמסגרת תהליך מתוכנן של חילופי תפקידים".



פורס קיבלה מחמאות רבות מצד בעלי המניות ולקוחות בורסת לונדון לאחר שהצליחה להדוף כוונות להשתלטות עויינת על הבורסה מצד בורסת נאסד"ק האמריקאית ומצד דויטשה בורסה. פורס היתה אחראית לשיתופי הפעולה של הבורסה הבריטית עם בורסה איטליאנה ומדינות המפרץ הפרסי.



פורס ספגה ביקורות על כך שלא הצליחה לרכוש את בורסת הנגזרים הלונדונית Liffe, אשר בסופו של דבר נרכשה על ידי קבוצת יורונסקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully