וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאת לדרך: הנפקת סדרת אג"ח של גזית גלוב בהיקף של 180 מיליון שקל צפויה להסתיים בתקופה הקרובה

מיכאל רוכוורגר

15.2.2009 / 11:11

זאת לאחר שמידרוג העניקה דירוג Aa3 עם אופק יציב ומעלות העניקה דירוג AA-


חברת הדירוג מידרוג הודיעה על דירוג Aa3 עם אופק יציב לסדרת האג"ח החדשה סדרה י', שמתכננת להנפיק חברת הנדל"ן . החברה בשליטת חיים כצמן ודורי סגל מתכננת הנפקת אג"ח בהיקף כולל של עד כ-620 מיליון שקל, בדומה לדירוג סדרות האג"ח האחרות שבמחזור של גזית גלוב בהיקף של כ-6.5 מיליארד שקל (נכון לסוף דצמבר 2008 ). זאת לאחר שביום חמישי האחרון דירגה מעלות את הסדרה החדשה בדירוג AA- עם אופק שלילי, כלומר תיתכן הורדת דירוג נוספת.

ההנפקה מהווה מעין משכנתא סחירה אשר תגובה בחמישה נכסים איכותיים של גזית גלוב ישראל ששוויים מוערך ב-826 מיליון שקל, כך שיחס ההלוואה לשווי הנכסים (Loan To Value - LTV) מתחיל ב-75% וצפוי לעמוד בתום תקופת ההלוואה ביחס של 67%.

כעת עם השלמת הדירוג, לאור האינדקציות של גזית גלוב כי ההנפקה תזכה לביקושים גבוהים יותר, עובר הכדור למגרש של החתמים המובילים את ההנפקה, שינסו להשלים אותה בהקדם האפשרי.

את ההנפקה מוביל קונסורציום החתמים הכולל את לידר הנפקות, כלל פיננסים חיתום, איפקס חיתום וניהול הנפקות, אקסלנס נשואה חיתום, פועלים אי.בי.אי חיתום, לאומי ושות' חתמים וכן מנורה מבטחים חיתום וניהול.

ההנפקה נועדה להחליף חוב קצר בארוך, וכן להקטין את ניצול קווי אשראי בנקאיים מתחדשים. כמו כן, גזית גלוב מנפיקה כתבי אופציה (סדרה 10) הניתנים למימוש לאג"ח (סדרה 10) בהיקף של 90 מיליון שקל, בכל עת עד ליום 20 בדצמבר 2009.

בשלב הראשון תנסה גזית גלוב לגייס לפחות 180 מיליון שקל באג"ח צמודות מדד בעלות מח"מ (משך חיים ממוצע) של כ-7.6 שנים. איגרות החוס ישאו ריבית נקובה של 6.5%, שתשולם פעמיים בשנה בתשלומים חצי שנתיים, החל מיום 30 בספטמבר 2009. הקרן של האיגרת תשולם ב-10 תשלומים החל משנת 2014 עד 2019.

מחיר היחידה של האיגרת יקבע במכרז המוסדי שיתקיים בימים הקרובים. בהתאם לטבלת ניתוח הרגישות שביצעו חתמי ההנפקה התשואה האפקטיווית שישאו האיגרות במחיר מינימום של 99 אגורות, הנה 7.12%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully