וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: התחזקות הדולר בישראל עלתה מדרגה; רשם לאורך כל השבוע שער גבוה מ-4 שקלים

TheMarker

15.2.2009 / 11:16

לאור העובדה שגם במגמת החולשה שלו השבוע עמד שער הדולר בישראל מעל ארבעה שקלים מעריכים היום בבנק אגוד כי נראה שהדולר טיפס מדרגה נוספת במגמת ההתחזקות הנמשכת שלו



לאור העובדה שגם במגמת החולשה שלו השבוע עמד שער הדולר בישראל מעל ארבעה שקלים מעריכים היום בבנק אגוד כי נראה שהדולר טיפס מדרגה נוספת במגמת ההתחזקות הנמשכת שלו. שער החליפין בין הדולר והשקל התנהג השבוע בצורת V. אחרי שטיפס והגיע עד 4.06 שקלים ביום חמישי שעבר, ירד ל-4.012 אך חזר לטפס השבוע כאשר בחמישי ושישי נסחר שוב ברמות ה-4.06 שקלים.



כלכלני בנק אגוד העריכו כי, מעבר לסיבות הרגילות של אפשרות להמשך צמצום הפער בין הריבית השקלית היורדת לריבית הדולרית שכבר "תקועה" בתחתית ולהמשך כניסתה של ישראל אל תוך המיתון ליוו את השבוע הבחירות בישראל שלא הובילו למעשה לניצחון חד משמעי לאף אחד מהמועמדים והותירו את המדינה פעם נוספת עם מפה פוליטית שתאלץ כנראה להקדים גם את הבחירות הבאות.



לדברי הכלכלנים "בשקלול עם יתר הגורמים המזיזים את שער החליפין אין לבחירות משקל רב מדי, אך גידול בערפול לגבי אופי הממשלה, הקושי שנוצר למועמד שיקים את הממשלה בסופו של דבר לשלוט בה והצורך שלו כנראה לפשרות עם מפגלגות הקואליציה, יחד עם הסיכוי הגובר להוצאות נוספות מוקדמות על בחירות חדשות בעתיד הינם גורמים מחלישים למטבע המקומי".



בארה"ב הסתמנה פשרה לגבי תוכנית התמריצים של אובמה אך וול סטריט קיבלה אותה בקרירות בשל הערפול לגבי סעיפיה ועלותה הגבוהה. אם לא די בכך, פורסמו אמש נתוני התקציב הפדרלי לחודש ינואר כאשר על פיהם, התקציב צפוי לרשום השנה גירעון שיא. הערכות המומחים מדברות על כך שבסוף השנה הפיסקאלית בסוף מארס, יסתכם הגירעון בסכום עתק של 1.6 טריליון דולר.



להערכת כלכלני אגוד, הירידה בהכנסות ממסים והתרחבות ההוצאות עקב תוכניות החילוץ הרחיבו את הגירעון. בבנק מדגישים כי למרות שהמשוואה נראית פשוטה, המצב מסובך מאד. לדברי כלכלני הבנק "צריך כסף כדי לממן את המגזר הפיננסי הכושל על מנת להגביר את האשראי ועל מנת שלא מוסדות פיננסים נוספים לא יפלו ויגררו איתם את השוק. מאידך, מקורות המימון מוגבלים, ולא העם האמריקאי וכמובן שלא הפוליטיקאים מעוניינים להעמיס הוצאות גבוהות מדי על משלם המסים".



בבנק מעריכים כי עולים הסיכויים להדפסת כסף בארה"ב, מה זה מעיד על מצבה השברירי של הכלכלה האמריקאית כרגע וזה בטח לא טוב לדולר. מאידך אומרים בבנק אגוד, הכלכלה האמריקאית היא כל כך מרכזית בעולם כולו, שזה לא טוב גם לאף מטבע אחר. נקודת תמיכה: 4.012 שקלים לדולר ונקודת ההתנגדות: 4.094 שקלים.



בבנק ממליצים למשקיעים הפרטיים על נתח של 10% משווי התיק באפיק המט"חי, תוך שינוי התמהיל בין המטבעות: כ-25% בדולר, כ-25% באירו וכ-50% במטבעות אחרים: דולר ניו- זילנדי ודולר אוסטרלי, דולר קנדי ופרנק שוויצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully