וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים: הדולר יוסיף להתחזק בישראל; נתמך באי הוודאות הפוליטית והפחתות מתוכננות בריבית

TheMarker

15.2.2009 / 10:49

השקל נחלש השבוע מול הדולר, בדומה להתפתחות המסחר בצמד דולר ויורו שבשוק המט"ח הבינלאומי. במהלך השבוע נותר השער היציג של הדולר מעל רמת 4 שקלים



הדולר צפוי להישאר מעל ארבע שקלים תקופה ארוכה, כך מעריכים היום כלכלני יחידת המחקר של בנק הפועלים בסקירה השבועית מטעם הבנק. השקל נחלש השבוע מול הדולר, בדומה להתפתחות המסחר בצמד דולר ויורו שבשוק המט"ח הבינלאומי. במהלך השבוע נותר השער היציג של הדולר מעל רמת 4 שקלים.



בין הגורמים התומכים בחולשת השקל אותם מונים בבנק הן ההערכות, כי בנק ישראל יפחית שוב את הריבית השקלית בסוף החודש, כמו גם את אי הוודאות הפוליטית, הכלכלית והביטחונית.



להערכת כלכלני הבנק, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא צפוי להיות מושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, המיתון הכלכלי בישראל, צמצום פער הריבית ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל.



הדולר התחזק השבוע מול רוב המטבעות העיקריים בשוק המט"ח הבינלאומי, למעט מול היין היפאני והפרנק השווצרי, וזאת על רקע ירידה בנכונות לסיכון, בעקבות האכזבה בשוק מתוכנית הסיוע של ממשלת ארה"ב לבנקים, שהובילה גם לירידות שערים חדות בוול סטריט.



לדעת כלכלני הפועלים, האכזבה מהתוכנית לתמוך בבנקים הצליחה אפילו להאפיל על האישור בסנאט של חבילת תמריצים כלכליים בהיקף של 790 מיליארד דולר. שר האוצר החדש של ארה"ב חשף תוכנית ממשלתית חדשה לסייע לבנקים, בהיקף של כשני טריליון דולר, שנועדה לנקות את הנכסים הרעים ולשקם את מערכת האשראי.



הליש"ט חזרה להיחלש השבוע מול היורו והדולר, על רקע חששות המשקיעים לגבי המצב הכלכלי בבריטניה ויציבותה של המערכת הפיננסית המקומית. הבנק המרכזי של בריטניה פרסם השבוע את דו"ח האינפלציה הרבעוני שלו, לפיו הכלכלה המקומית תתכווץ בשיעור חד השנה והאינפלציה תסתכם בשיעור של 0.5% בלבד בשנתיים הקרובות, הרבה מתחת ליעד. בעקבות זאת גברו הציפיות להפחתה נוספת בריבית המקומית, לאחר שבשבוע שעבר הופחתה הריבית בשיעור של 0.5%, לרמה של 1% בלבד.



בבנק הפועלים ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר, יורו, והיין היפאני, שמהווה משקל נגד לחששות מפני העמקת משבר האשראי הגלובלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully