וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התיירות דוחה את היעד ל-5 מיליון תיירים לעוד 6 שנים - ל-2015

עירית רוזנבלום

15.2.2009 / 10:36

בחודש ינואר הגיעה הפגיעה בתיירות הנכנסת באתרי רשות הטבע והגנים ל-30% ולהפסד של 9-8 מיליון שקל



משרד התיירות מעדכן בימים אלה את יעדיו ודוחה את שנת היעד ל-5 מיליון תיירים ל-2015 במקום ל-2012 בגלל המשבר הכלכלי והשפעת המלחמה בעזה על התיירות הנכנסת.



"ננצל את המשבר כדי לעשות את הדברים הנכונים לטווח הארוך, לשמור על הכיוון כמו שאומרים הימאים", אמר בסוף השבוע מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, בוועידת הפורום לקידום תיירות של המרכז אקדמיים במסגרת יריד התיירות שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב. לדברי צמח, הערכות בתעשיית התיירות לגבי הירידה הצפויה בתיירות הנכנסת ל-2009 נעות בין 20% ל-50%.



לדברי אלי אמיתי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, בחודש ינואר הגיעה הפגיעה בתיירות הנכנסת באתרי הרשות ל-30% ולהפסד של 9-8 מיליון שקל. הוא הדגיש שענף התיירות בישראל יוכל לשרוד אם יגלה לכידות, מכפלות כוח שיוכלו ליצור הרשות, המלונאים, בעלי הצימרים והמסעדנים, שישווקו במשותף לישראלים.

אלי גונן, נשיא התאחדות בתי המלון, קרא בוועידה לראש הממשלה המיועד לעזור לתעשיית התיירות המצויה במשבר, להעמיד את תקציב השיווק ב-2009 על 360 מיליון שקל ולקבוע במסגרת הוראת שעה פטור ממס על דמי ההבראה, דבר שיסייע לתיירות הפנים.

צמח אמר שמדינת ישראל לא יכולה לחלץ את כלכלות העולם מהמשבר, אך היא יכולה לנסות ולמתן עד כמה שניתן את ההשפעה על כלכלת ישראל. צמח הדגיש שמדיניות משרד התיירות היא לדאוג לתוכניות ארוכות טווח לבניית מלונות, בעיקר במקומות שיש בהם קונפליקטים בין ייעודים שונים כמו בתל אביב.



"בשנת 2008 ניתנה לנו האפשרות לבחון את עצמנו. 3 מיליון תיירים העמידו את קיבולת החדרים במבחן. ללא תוספת של חדרי מלון, התוכנית של 5 מיליון תיירים לא תוכל להיפגש עם המציאות. כדי להיות מוכנים לשנת 1015 צריך להתחיל בתכנון של מלונות נוספים כבר עכשיו", אמר צמח.



עוד ציין צמח כי הצורך בשיפור רמת השירות, כולל בנתב"ג, היא לעתים קרובות טראומטית ביותר לתייר. הוא אף קרא לחזור לרגולציה בתחומים אחדים, ביניהם בדירוג מלונות לא ממשלתי, שיספק שקיפות אובייקטיווית לתמורה לכספו של התייר. לדבריו, עד כה לא יצא דירוג המלונות אל הפועל כי "כשיש שנת שפל אין כסף ואילו ב-2008 ממילא באו תיירים, אז מתי נעשה את הדרוג?".



צמח קרא לראשי המשק והוועדים הגדולים לתת עדיפות לתיירות הפנים כדי לסייע למלונות בישראל.
לדברי מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, עמי אתגר, נדרשת תוספת של 8,500 חדרי מלון במרכז ירושלים, שאם לא כן, תהפוך ישראל לחצר האחורית של המדינות השכנות שישלחו לירושלים את התיירים שלהן לביקורי יום זולים.



דני צימט, סגן נשיא מועצת העסקים ישראל-טורקיה, העריך שהתיירות הישראלית לטורקיה תרד השנה במידה ניכרת בגלל המשבר הכלכלי והצהרות ראש הממשלה הטורקי. צימט טען כי על מדינת ישראל להקל על מתן ויזות לתיירים טורקיים, שכן מתוך כ-72 מיליון טורקים מבקרים בישראל בשנה כ-20 אלף וכל השאר לומדים על ישראל רק ממה שהם רואים בטלוויזיה וכך הם מגבשים את דעתם עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully