וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפים לאנדרואיד החדש: המגמות הטכנולוגיות לקראת כנס העולם הסלולרי בברצלונה

אמיתי זיו

15.2.2009 / 10:37

בשנת 2008 הסתכם יצוא ציוד הטלקומוניקציה מישראל בכ-3.4 מיליארד דולר



מחר יפתח בברצלונה כנס העולם הסלולרי שהוא הכנס החשוב ביותר בתעשיית התקשורת העולמית. הכנס צפוי להיערך על רקע המשבר הכלכלי בעולם אך למרות זאת תהיה בו נוכחות של כל מפעילי התקשורת הגדולים ועוד אין ספור חברות הזנק בתחום.



מגזין האינטרנט TechRadar ניתח מה הן המגמות הבולטות בעולם הסלולרי כפי שיבואו לידי ביטוי בכנס. בראש הרשימה מציין המגזין את תוכנת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד. זוהי הפתעה מכיוון שהתוכנה, מבית גוגל, עוד לא חגגה שנה וכבר חברות מכשירי סלולר שונות לוטשות עיניים אליה: HTC כבר הוציאה את הגוגל-פון הראשון (1G) ו-TechRadar מעריך שצפויות להציג מכשירי אנדרואיד גם סוני-אריקסון, מוטורולה, LG ועוד חברות אחרות.



ככל הנראה גם HTC תציג מכשיר שני עם אנדרואיד והשוק הישראלי צפוי לפגוש במכשירי אנדרואיד כבר ברבעון השני של 2009. מנגד, גם מערכת ההפעלה למכשירים חכמים של המתחרה מיקרוסופט, הלוא היא ווינדוס מוביל, צפויה על פי המגזין הטכנולוגי להיות מושקות בגרסה חדשה (6.5) ותמונות ממנה כבר דלפו לרשת.



בנוסף, בתערוכה הקרובה אנחנו צפויים לראות עוד ועוד מכשירי מגע. המגמה הזו התחילה כבר בברצלונה לפני שנה כאשר כל חברת מכשירים חיפשה את ה-iPhone קילר שלה ויצרה מכשיר דומה. גם השנה המגמה הזו תבלוט היטב וכנראה את עיקר העניין ימשוך חלל התצוגה של חברת palm שם יוצג הדגם החדש של החברה, ה-Pre, בגרסת GSM, מכשיר שמקווים בחברה כי יחזיר קצת צבע ללחיים של palm.



עוד קאמבק נוסף החזוי בתערוכה הוא של מוטורולה. גם השוק הישראלי אינו עושה טוב למוטורולה בשנים האחרונות ולמעשה אין כמעט מכשירים של החברה על מדפי חברות הסלולר. TechRadar מבסס את הנחת ההתאוששות של מוטורולה על מספר דמי מכשירים עתידים שדלפו לאתרים שונים וגם במקרה של מוטורולה יכול להיות שהחזרה לחיים תהיה מלווה באימוץ נרחב של מערכת ההפעלה מבית גוגל.

השוק המקומי: יצוא שנתי של 3.4 מיליארד דולר



גם השנה, בתערוכה בברצלונה תהיה נוכחות ישראלית משמעותית של חברות גדולות כמו אלווריון, אמדוקס וקומברס יחד עם נוכחות של עשרות חברות סטארט אפ ישראליות מתחום המובייל.



לקראת הכנס מפרסם מכון הייצוא נתונים על היקף הייצוא של התעשייה הישראלית: "בשנת 2008 הסתכם יצוא ציוד הטלקומוניקציה בכ-3.4 מיליארד דולר, עליה של כ-3.3% לעומת שנת 2007 בה הסתכם היצוא בכ-3.3 מיליארד דולר.



המדינות שהיוו את היעד העיקרי לייצוא ציוד טלקומוניקציה בשנת 2008 הן: ארה"ב, אשר הייצוא אליה הסתכם בכ-679 מיליון דולר, ירידה של כ-22%, ומהווה כ-20% מיצוא הענף. הודו, אשר הייצוא אליה הסתכם בכ-300 מיליון דולר, עליה של כ-37%, והיא מהווה כ-9% מיצוא הענף. גרמניה, אשר הייצוא אליה הסתכם בכ-211 מיליון דולר, ירידה של כ-19%, מהווה כ-6% מיצוא הענף.



על פי נתוני מכון הייצוא בישראל פועלות כיום כ-350 חברות בתחום הסלולר: "כ-200 חברות מייצרות ציוד לחברות סלולריות (כגון תשתיות רשת, ציוד לתחנות ממסר וכו') וציוד ושירותים לציוד קצה לצרכנים (טלפונים ניידים, מחשבי כף יד וכו') כ-90 חברות מייצרות תוכנות ואפליקציות, כ-60 חברות מייצרות ציוד ושירותים לרשתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully