וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי: "המיתון יהיה עמוק יותר מהערכת בנק ישראל"; צופים שהריבית תרד בלמעלה מ-0.5%

נתן שבע

15.2.2009 / 11:36

בבנק מעריכים כי השקל ימשיך להיחלש בשנה הקרובה



המיתון בישראל נראה עמוק יותר ממה שמעריכים בבנק ישראל – צמיחה שלילית של 0.2%, כותבים הבוקר בסקירה של סיטי ששוחררה למשקיעים ביום שישי האחרון. בסיטי צופים כי המשק הישראלי יתכווץ ב-1.1% השנה וצופה כי הריבית תמשיך לרדת. "המשק הישראלי נמצא היום במיתון דומה לזה שהשתרחש ב-2003-2001 גם אז סבל המשק מהתכווצות היצוא וירידה בצריכה הפרטית", מציינים בבנק.



בבנק מעריכים כי בנק ישראל יחתוך את הריבית השנה בלמעלה מ-0.5% וכי השקל ייחלש אל מול הדולר. בכמו כן מציינים כי בנק ישראל להערכתם ימשיך ויגדיל את רכישות רזרבות המט"ח אל מעבר ל-44 מיליארד דולר. "גם לאחר ההתחזקות האחרונה של הדולר לפי המודל של בנק ישראל, השקל מוערך ביתר על פני שערו האמיתי וב-2008 הוא היה חזק יותר מהרמה של הבום הטכנולוגי ב-2000. מכיוון ששקל חזק הוא אחד הסיבות להתאוששות של הכלכלה הישראלית במשבר הקודם, בנק ישראל ימשיך וישקיע מאמצים על מנת להחליש את שערו של השקל אל מול הדולר", כותבים שם.



לגבי הבחירות מציינים בבנק כי קואליציה בראשות הליכוד, ככל הנראה הוא התסריט שיתרחש על פני תסריטים אחרים. "המדיניות הפיסקלית תהיה טובה יותר, ככל שהקואליציה תהיה קטנה יותר", כותבים שם. קיים קונצנזוס השנה כי הגרעון הממשלתי יתרחב לרמה של 5% מהתוצר ב-2009 לאור העובדה כי ההכנסות ממסים ימשיכו לרדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully