וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מבטלת פרויקטים לא פופולרים: לייבלי, דודג'בול, קטלוג סרץ' ונוטבוק ייסגרו

הדר תדמור

15.2.2009 / 10:08

ביטול הפרויקטים נובע ממדיניות קיצוץ העלויות של החברה בעקבות המשבר העולמי



גוגל, ענקית האינטרנט האמריקאית, ביטלה מספר פרויקטים שלא עמדו בקריטריונים להמשך הפעלתם, במסגרת קיצוץ העלויות של החברה בעקבות המשבר העולמי.



בין הפרויקטים שבוטלו: לייבלי - עולם וירטואלי שהוא התשובה של גוגל לסקונד לייף; דוגד'בול - שירות טלפון סלולרי שנועד להראות למשתמשים איפה נמצאים החברים שלהם; קטלוג סרץ' - הסוקר קטלוגים של מוצרים, כדי שיוכלו להיות מוצגים אונליין; נוטבוק - מכשיר פשוט המאפשר למשתמשים לרשום הערות על אתרים בהם ביקרו. בנוסף, הודיעה גוגל כי הפסיקה לפתח את שירות ג'איקו, שירות מיקרובלוגינג דומה לטוויטר, ובמקום זאת העבירה את השירות כאופן סורס למשתמשים, כך שהם יוכלו לפתח את השירות כמה שירצו.



סגירת הפרויקטים הגיעה לאחר שגוגל ערכה בחינה של הפרויקטים החדשים שלה, והגיעה למסקנה שאין ביקוש לשירותים הללו. "אין נוסחה שאומרת לנו מה להציע, אבל אנחנו מנסים להשתמש במידע האפשרי כדי לקבוע איזה פרויקט משך קהל ואילו פרויקטים צומחים", אמר ג'ף האבר, סגן נשיא בכיר להנדסה בחברה.



כל הפרויקטים שנסגרו לא עמדו במספר קריטריונים חשובים שהעמידה גוגל כדי להמשיכם: הם לא היו מספיק פופולרים בקרב הלקוחות, הם לא משכו את עובדי גוגל להמשיך ולפתח אותם או שהם לא פתרו בעיה דחופה מספיק.



המשבר הכלכלי מאלץ את גוגל, אשר נודעה בעבר בהטבות ופינוקים לעובדיה, להדק את החגורה. בינואר הודיעה החברה כי תפטר 100 מגייסים ותסגור כמה משרדי הנדסה - דבר אשר ישפיע על עוד 70 עובדים. עוד במסגרת הידוק החגורה הורידה גוגל את מספר שעות פעילות הקפיטריה החופשית והפסיקה את מנהג תה המנחה היומי שהיה נהוג במשרדיה בניו יורק. בסוף חודש נובמבר הודיעה גוגל כי תפטר כעשרת אלפים עובדי פרילאנס, אשר תפקידיהם נעו מהנדסה ועד קייטרינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully