וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש של ינואר מצביע על ירידה חדה בפעילות המגזר התעשייתי

TheMarker

15.2.2009 / 12:27

להערכת כלכלני בנק, רמת המדד הנמוכה מאוד בישראל בהשוואה בינלאומית משקפת אולי את ההערכה בקרב התעשיינים שהרע ביותר עוד לפנינו, וכי הירידה בנפח הסחר העולמי ובהמשך בכוח הקנייה של הציבור בישראל צפויים להמשיך ולפגוע בביקושים



מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים לחודש ינואר רשם עלייה קלה של 0.6 נקודת אחוז לרמה של 28.5%. רמת המדד נותרה מהנמוכות שנמדדו עד כה ולדברי כלכלני בנק הפועלים היא משקפת צפי להמשך ירידה בפעילות ענף התעשייה. זהו החודש העשירי ברציפות שהמדד נמצא מתחת לרמה של 50, המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות.



ערכים נמוכים מאוד נרשמו במרבית הסעיפים המרכיבים את המדד, שהבולט בהם הוא התעסוקה, שהגיע לרמה הנמוכה ביותר שנמדדה עד כה - 23.4%. לדברי כלכלני הבנק "מנהלי הרכש ממשיכים לדווח על ירידה במחירי חומרי הגלם וכן על הקטנה מכוונת במלאים כתגובה לירידה בביקושים".



במדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק ג'יי.פי מורגן נרשמה בחודש ינואר עלייה קלה לרמה של 34.9%, לאחר השפל ההיסטורי אליו הגיע המדד בחודש קודם. זהו החודש השמיני ברציפות בו המדד נמוך מרמת ה-50%. בכל המדינות המשתקללות במדד העולמי התקבלו נתונים מהנמוכים שנמדדו אי-פעם. הידרדרות בולטת חלה ברכיב התעסוקה.



"הפגיעה בייצור התעשייתי בישראל חלה בפיגור מה יחסית לעולם, אך במחצית השנייה של שנת 2008 ניכרת כבר ירידה חדה בפעילות" כותבים הבוקר כלכלני הבנק ומדגישים כי נתוני המגמה מצביעים על ירידה בשיעור שנתי של כ-7% בתקופה זו.



בד בבד נרשמה בתקופה זו ירידה מתונה במספר משרות השכיר בתעשייה. רמת השפל ברכיב התעסוקה במדד מצביעה להערכת כלכלני הפועלים על האצה בירידת המשרות בחודשים הקרובים. על פי המדד מגמת הירידה ביצוא התעשייתי חדה עוד יותר ועומדת על כ-11% במונחים דולריים בחודש ינואר לעומת ינואר אשתקד.



להערכת כלכלני בנק, רמת המדד הנמוכה מאוד בישראל בהשוואה בינלאומית משקפת אולי את ההערכה בקרב התעשיינים שהרע ביותר עוד לפנינו, וכי הירידה בנפח הסחר העולמי ובהמשך בכוח הקנייה של הציבור בישראל צפויים להמשיך ולפגוע בביקושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully