וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך שנתיים: ידין ענתבי קונס את פרפקט גמל

אתי אפללו

15.2.2009 / 12:24

החברה גייסה עמיתים לקופות הגמל שבניהולה באמצעות עובדים אשר לא החזיקו ברישיון סוכן פנסיוני



הממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, קנס את חברת הגמל פרפקט גמל בכ-560 אלף שקל בעקבות ליקויים שהתגלו בביקורת אשר נערכה בחברה על ידי אגף שוק ההון. ממצאי הביקורת מעלים כי החברה גייסה עמיתים לקופות הגמל שבניהולה באמצעות עובדים אשר לא החזיקו ברישיון סוכן פנסיוני, וכי במעמד הצטרפות העמית לקופות הגמל לא הועבר לעמית מסמך בכתב המפרט את הנימוקים להמלצה. בנוסף, נמצא כי החברה לא עמדה בכל הוראות הנוגעות לאופן העברת כספים בין קופות גמל, ובכלל זה אי העברת כספים בתוך 7 ימים ואי תשלום ריבית פיגורים על איחור בהעברת הכספים.



זוהי הפעם השנייה שפרפרקט נקנסת בשנתיים האחרונות. באוקטובר 2007, הורה ענתבי לפרפקט לתקן את דו"חותיה הכספיים לשנת 2006, לתקן את תשואותיה וכן הטיל עליה קנס לאחר שהחברה שיערכה נכסים לא סחירים בניגוד להוראות הממונה והציגה תשואות גבוהות יותר מהתשואות האמיתיות שלהן.



בביקורת שערך אגף שוק ההון עלה כי נכסים מורכבים שוערכו לא לפי ההוראות, אלא לפי מחירם הצפוי ביום הפידיון, בהתעלם ממחיר הזמן וממחיר האופציות הגלומות בנכסים אלו. כתוצאה מאופן שיערוך זה, הכירה החברה ברווחים חריגים מייד עם ביצוע העסקות. בנוסף, ממצאי הביקורת שנערכה בשנת 2007 בפרפקט העידו על קיומם של כשלים במערכי הבקרה ובהתנהלותם של אורגנים (נושא משרה -א.א.) בכירים בחברה לרבות ההנהלה, ועדת ההשקעות, רואה החשבון, המבקר ומבקר הפנים. לפני מספר חודשים הודיעה פרפקט כי חברת קופות הגמל שלה תתמזג עם בית ההשקעות אלטשולר שחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully