וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקליס: ככל שהניצחון של צ'אווס יהיה משמעותי יותר, כך תתאושש הכלכלה בוונצואלה מהר יותר

מיכל רמתי

15.2.2009 / 14:10

בבחירות המקומיות שנערכות היום יצביעו בונצואלה גם על סעיף תיקון לחוקה שיאריך את כהונתו של צ'אווס



אזרחי ונצואלה יצביעו היום (ראשון) במשאל עם, שיקבע אם הנשיא הוגו צ'אווס יורשה להישאר בשלטון כל עוד הוא ממשיך לנצח בבחירות. האופוזיציה מאשימה אותו בבזבוז כספי ממשלה ובהשתקת מתנגדים, במסגרת נסיונו להאריך את תקופת נשיאותו בעוד עשור לפחות. זאת, בניגוד לחוקה במדינה המתירה תקופת כהונה מוגבלת. ההצבעה תתבצע על סעיף תיקון לחוקה המסיר הגבלות על משך כהונה בכל הדרגים.



אלחנדרו גריסטני, אנליסט ברקליס קפיטל לכלכלות אמריקה הלטינית, מעריך כי צ'אווס יצליח להעביר את התיקון, אך כי השאלה היא האם התיקון יעבור ברוב קטן או ברוב גדול. גריסטני מעריך כי ככל שהניצחון של צ'אווס יהיה משמעותי יותר, כך תהיה ההתאוששות הכלכלית של ונצואלה - שספגה מכה קשה לא רק מהמשבר במגזר הפיננסי אלא גם מהצניחה החדה במחירי הנפט - מהירה יותר.



ברקליס צופה כי אישור הסעיף יביא לניסיון של צ'אווס להגדיל את הכנסות הממשל, מבלי לצמצם את ההשקעות הממשלתיות. עם זאת, ניצחון גדול יותר יאפשר לצ'אווס לפעול בצורה נמרצת יותר להתמודדות עם הירידה במחירי הנפט. ברקליס צופה למשל צעדים כמו העלאת המס על עסקות פיננסיות, העלאת המע"מ, פיחות של 37.2% במטבע והעלאת מחירי הדלק המקומיים.



ב-10 בדצמבר הורידה סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P) את הדירוג של ונצואלה ל-BB - שלוש רמות מתחת לדרגה המומלצת להשקעה. סוכנות הדירוג מודי'ס מעניקה לוונצואלה דירוג של B2 - חמש דרגות מתחת לדירוג מומלץ להשקעה.



השילוב בין האסטרטגיה הפוליטית של צ'אווס לבין הצניחה של במחירי הנפט מאז רמת השיא ביולי האחרון, גרמה למשקיעים לחשוש כי ונצואלה אולי לא תוכל לשלם את חובותיה בשווי כולל של 46 מיליארד דולר. לפי סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס, ונצואלה העלתה את ההשקעות הממשלתיות ל-36% מהתמ"ג ב-2007 מ-23% ב-1998.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully