וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולטורים בוחנים חשדות להונאה בבנק המיליארדר הטקסני אלן סטנפורד במקלט המס אנטיגואה

רויטרס

15.2.2009 / 16:01

אימפריית העסקים והספורט של סטנפורד מוערכת ב-50 מיליארד דולר



לפני שלושה שבועות, אלן סטנפורד נמנה ברשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם הספורט הבריטי. כיום, המיליארדר הטקסני נמצא במרכז החקירה החדשה של הרגולטורים בוול סטריט. סטנפורד, מקום 205 ברשימת המיליארדרים האמריקאיים של פורבס, הוא בעל שווי מוערך בסך 2.2 מיליארד דולר.



בשנים האחרונות, איש העסקים, שתואר פעם על ידי ראש ממשלת אנטיגואה בלדווין ספנסר כ"גאוותן, שחצן ועקשן", נמצא על הגבול הדק בין מבקרים למעריצים באימפריית העסקים והספורט רחבת הידיים, לה סניפים גם באירופה ובאיים הקריביים. הוא המעסיק והמשקיע הפרטי הגדול ביותר באנטיגואה, ובעל אזרחות אמריקאית-אנטיגואית כפולה.



"אלן נהנה מהחיים ולא מודאג ממה שאנשים אחרים חושבים", אומר דיוויד לה בוף, המגדיר את עצמו כחבר קרוב של סטנפורד. "הוא גדול מהחיים, אבל הוא גם מאוד מוכשר, ייחודי וחרוץ", אמר בראיון.



אך כעת החלו הרגולטורים בארה"ב לחקור את פעילות קבוצת הפיננסים שלו, סטנפורד גרופ - לאחר שפרשת מיידוף הגבירה את העצבנות בענף ההשקעות. הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) ורשות הרגולציה של המגזר הפיננסי (FIRA) החלו לבחון את הפק"מים בבנק סטנפורד במקלט המס אנטיגואה, ובתשואות היציבות והגבוהות יחסית לממוצע שמעניקים פק"מים אלה, לדברי מקורות.



סטנפורד מייחס את החקירה לתלונות מצד עובדים ממורמרים לשעבר, ומתאר אותה כביקורת שגרתית. לדבריו, החברה מנוהלת בקפדנות ועומדת בכל התקנות האמריקאיות.



סטנפורד אינטרנשונל, הבנק של סטנפורד באנטיגואה, חזר בו באחרונה מהתחייבויות מימון לשתי עסקות, דיווח בסוף השבוע העיתון "וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח ב"ג'ורנל", סטנפורד אינטרנשונל לא העביר מימון עליו התחייב, בסך 16 מיליון דולר, לחברת התקשורת אלנדיה בפלורידה ומימון בסך 62 מיליון דולר לביצוע מיזוג לחברת שירותי הבריאות אמאגיון, שנאלצה להודיע כי לא תוכל להשלים את העסקה ללא המימון. דובר סטנפורד לא מסר תגובה ל"ג'ורנל".



הדיווחים החדשים העלו חששות חדשים לגבי פעילותו של בנק ההשקעות, והחקירה נגדו התרחבה לאנטיגואה ביום שישי, שם הרגולטורים המקומיים התכוונו לחקור את בכירי החטיבה, לבקשת הרגולטורים המקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully