וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע תפרסם מחרתיים את דו"חות הרבעון האחרון לפני באר: "תוצאות החברה פחות מעניינות אלא התחזית"

נתן שבע

15.2.2009 / 16:26

כך אומרים בפסגות; טבע תרשום הפרשה של 1.4 מיליארד דולר בגין רכישת באר


צפויה לפרסם ביום שלישי הקרוב את דו"חות הרבעון הרביעי שלה ל-2008. החל מהרבעון הראשון של 2009 תאחד טבע באופן מלא את תוצאותיה עם זו של חברת באר שנרכשה בשבוע האחרון של 2008. טבע כבר העריכה כי הרווח הנקי שלה ברבעון הרביעי ינוע בטווח של 75-69 סנט למניה.

תחזית האנליסטים בוול סטריט עומד על 73 סנט למניה על הכנסות של 2.93 מיליארד דולר. מדובר ברווח מתואם בעקבות רכישת באר בסוף השנה שעברה. טבע תרשום הפרשה של 1.4 מיליארד דולר בגין הפרשות מו"פ בתהליך. כמו כן, צפויים הפרשות נוספות על תיק האג"ח המבונה של טבע שעומד נכון לתום הרבעון השלישי על 251 מיליון דולר.

"תוצאות הרבעון פחות מעניינות והציפייה היא בעיקר לשמוע את תחזיות החברה ל-2009, שנת המיזוג הראשונה עם באר", כותבת מנהלת מחלקת המחקר בפסגות לימור גרובר. "הרבעון הרביעי לא צפוי להיות שונה משמעותית מהרבעון השלישי כאשר המגמות המרכזיות בו כוללות מיעוט השקות, האצה במכירות המשאפים והתייצבות בהכנסות הקופקסון בארה"ב (לעומת הרבעון הקודם). במקביל, צפויה פגיעה בהכנסות מאירופה ומשאר העולם בשל היחלשות מטבעות", כותבת גרובר.

גלעד שריג מבנק הפועלים מוסיף כי "את ההבדל ברבעון זה תעשה השקת Pulmicort לטיפול באסטמה עם תוספת של 6 סנט למניה - השקה בסיכון שהזרימה כמות נכבדה של התרופה לשוק, ובנוסף המשך מכירות של תרופות שהושקו ברבעון קודם כמו הלמיקטל תרופה לטיפול באפילפסיה, ולוטרל לטיפול ביתר לחץ דם". בסך הכל, מציין שריג כי תוצאות החברה יהיו טובות.

גרובר מעריכה כי הכנסות החברה מהקופקסון, תרופת הדגל לטיפול בטרשת נפוצה, בארה"ב יגדלו ויסתכמו ב-360 מיליו דולר בעקבות שתי העלאות המחירים שהיו בשנה שעברה. מכירות התרופה באירופה יעמדו על 176 מיליון דולר. גם גרובר וגם שריג מצפים להאצה במכירות המשאפים לקראת היציאה מהשוק של משאפי ה-CFC והחלפתם במשאפי ה-HFA אותם משווקת החברה. אלה מעריכים מכירות של 200-230 מיליון דולר בתחום.

גרובר מעריכה כי התחזיות ל-2009 יהיו גבוהות מציפיות השוק (תחזית רווח של 3.04 דולרים למניה) כאשר גם בשנה זו צופים השפעה שלילית בעקבות המטבעות. "שנת 2010 צפויה אמנם להיות שנה חזקה משמעותית על רקע מספר השקות בהיקף גדול אך גם במקרה זה הדבר כבר מגולם בציפיות השוק", מציינת גרובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully