וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים בתחזית שנתית על טבע: צפויות תוצאות טובות למרות ההוצאות על המיזוג עם באר

TheMarker

15.2.2009 / 16:59

טבע צפויה לפרסם את תוצאותיה הרבעונית והשנתיות ביום שלישי ה-17 לפברואר



טבע צפויה להציג גידול נאה בהכנסות, הפסד חשבונאי, ועליה ברווח המתואם כך מעריך היום אנליסט בנק הפועלים גלעד שריג. טבע צפויה לפרסם את תוצאותיה הרבעונית והשנתיות ביום שלישי ה-17 לפברואר.



לדברי שריג "בדו"חות האחרונים רגע לפני מיזוג באר, תציג טבע גידול של למעלה מ-16% במכירות, וגידול של כ-11% ברווח הנקי. מדובר כמובן ברווח מתואם, לאור הפחתה של כ-1.4 מיליארד דולר בגין מו"פ בתהליך רכישת באר". ההפסד החשבונאי צפוי להערכת שריג לעמוד על כ-700 מיליון דולר.



בבנק הפועלים סבורים כי את ההבדל ברבעון זה תעשה השקת Pulmicort (תוספת של 0.06 דולר למניה), השקה בסיכון שהזרימה כמות נכבדה של התרופה לשוק, ובנוסף המשך מכירות של תרופות שהושקו ברבעון קודם (דוגמת למיקטל, ולוטרל).



למרות העננים המתקדרים מעל אופק הצמיחה של קופקסון, מעריכים בנק הפועלים כי התרופה תציג צמיחה של 21% לרמה של 556 מיליון דולר, כאשר 60% מהמכירות יגיעו מארה"ב. צמיחה זו כוללת העלאות מחיר שבוצעו במהלך השנה האחרונה בשיעור מצטבר של כ-20%. האזילקט להערכת שריג צפויה לרשום מכירות של כ-50 מיליון דולר להערכתנו.



שיעור הרווח הגולמי צפוי לעמוד על 53.6%, גבוה יותר מהרבעון המקביל, בעיקר לאור רישום מלא של מכירות קופקסון בארה"ב. הוצאות מכירה יעלו בהשוואה לאשתקד תמלוגים לסאנופי בגין מכירות קופקסון והוצאות מו"פ צפויות לעמוד על כ-6.9% מהמחזור.



תחזית הרווח של בנק הפועלים ל-2009 היא לרווח המתואם, למרות שלהערכת שריג תיתכן סטיה בשל שערי מטבע, הפרשות שונות ברבעון (בנוסף להפרשה בגין מו"פ של באר) כגון הפרשה בגין תיק ני"ע (ARS), הפרשות בגין הסדרים משפטיים וכיו"ב.



לדברי שריג "תוצאות הרבעון בהחלט חשובות, אולם עיקר עניין המשקיעים כעת הוא בתחזיות שהנהלת החברה צפויה למסור בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"חות. כעת עומדת התחזית (כולל באר ולאחר דילול) על כ-3 דולר למניה ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully