וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר ניסה להרגיע את חששות מדינות ה-G7 לגבי תוכנית החירום שלו

סוכנויות הידיעות

15.2.2009 / 16:53

שרי האוצר במדינות ה-G7 חששו אף הם מהערפול של התכנית, שהוביל בשבוע שעבר את השווקים כלפי מטה



שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, ניסה להרגיע את חששות שרי האוצר של קבוצת 7 המדינות המתועשות (G7) בנוגע לתוכניתו לסיוע למגזר הפיננסי בארה"ב. שרי האוצר האחרים בקבוצה חוששים כי התמהמהות או יישום כושל של התוכנית עשויים לפגוע במערכת הפיננסית העולמית. הקבוצה אף צפתה כי ההאטה הכלכלית העולמית תימשך במרבית השנה הקרובה.



הקבוצה הצהירה על כוונתה לתקוף את המשבר, אך לא פירטה כיצד בכוונתה לעשות זאת. אמש פירסמו שרי האוצר והבנקאים המרכזיים הצהרה לפיה הם פועלים להחזרת האמון לשווקים, ולהחייאת הכלכלה העולמית. הם הוסיפו כי השפעות חבילות החירום במדינות השונות יתחילו להיבנות עם הזמן.



גייתנר, בפגישת ה-G7 הראשונה שלו, ענה על שאלות בבהירות רבה, לדברי שרת האוצר הצרפתית, כריסטין לגארד. "על הנייר זה נראה נפלא. כעת צריך גם ליישם זאת",אמרה לגארד. נגיד הבנק המרכזי של קנדה אמר אף הוא כי "מדובר בתכנית מקיפה, הרצון והכוונה שם, אך השאלה היא ביישום ובביצוע".



גייתנר ספג בשבוע שעבר ביקורת בקרב מחוקקים, משקיעים וכלכלנים בגין ערפולה של תכנית החירום החדשה למגזר הפיננסים. שרי האוצר של מדינות ה-G7 היו מעוניינים אף הם בקבלת הבהרות בנוגע לתכנית, שהיקפה למעלה מ-2 טריליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully