וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרן השקעות לא מצליחה לצאת מן הברוך: גדי ודורי דנקנר מבקשים דחייה נוספת בתשלומי האג"ח

מיכאל רוכוורגר

15.2.2009 / 17:32

המגעים למכירת חלקה של אלרן (25.3%) בסך 100 מיליון יורו במיזם ה- BOOM לרום הרומנית נמשכים


חברת , שבשליטת גדי ודורי דנקנר, ממשיכה במירוץ כנגד שעון החול בכדי להגיע להסדר עם בעלי האג"ח לפריסת חובותיה. היום היו אמורות להתקיים אסיפות בעלי אג"ח ב' ו-א' של החברה, שבמהלכה היא הייתה אמורה לעדכן את מחזיקי החוב באשר להפתחויות האחרונות שחלו מאז האסיפה הקודמת לפני למעלה מחודש.

באסיפה נכחו גדי דנקנר, עו"ד יורם ראב"ד (מבעלי משרד עו"ד ראב"ד, מגזריזו, בנקל, להב ושות') וכן עו"ד אלון בנימין (עו"ד של מחזיקי אג"ח ב' ושל הנאמנים), שבישרו כי טרם הגיעו להסכמה עם נציגות אג"ח ב' (הכוללת את הנציגים של הראל פיא ומנורה מבטחים). יום שלישי הקרוב הינו היום הקובע עבור מחזיקי אג"ח מסדרה ב', היום בו כל מי שמחזיק באג"ח זכאי לקבלת תשלום הקרן והריבית במועד הנקוב. ביום 1 במארס אמורים לקבל תשלום ראשון מתוך 4 של קרן בסך של 25.6 מיליון שקל וריבית של 3.7 מיליון.

כפי שזה נראה כעת, די ברור כי אלרן השקעות, שקופת המזומנים שלה כמעט ריקה, לא תוכל לעמוד בתשלום זה במלואו, והחברה מנסה להגיע להסדר על פריסת התשלומים עם בעלי אג"ח ב', הנסחרות כיום בתשואת זבל של 81.4%. בעקבות כך ביקשה החברה, לדחות את אסיפת אג"ח ב' ליום שלישי הבא - 24 בפברואר, וכן לדחות את היום הקובע לתשלום ב-10 ימים נוספים, ליום 11 במארס, בכדי להגיע להסדר עם הנציגות.

אורי רבינוביץ, מנהל השקעות ראשי של הראל-פיא ביקש את הזמן הנחוץ לנציגות בכדי להגיע להבנות עם החברה, ולא הסכים לפרט את תוכן המגעים, אך הבטיח כי הנושא יועלה לדיון מפורט ולהצבעות לכשיגיעו הצדדים להבנות. עד מחר בצהריים צריכים מחזיקי האג"ח להחליט האם להיענות לבקשת אלרן השקעות.

אג"ח א של אלרן השקעות, נסחרות בתשואת זבל של 1,000% ונותר תשלום אחד אחרון של קרן וריבית בסך של כ-20.7 מיליון שקל ביום 31 במארס 2009. סביר להניח כי אלרן תבקש דחייה גם של תשלום זה.

אלרן השקעות, העוסקת בתחומי נדל"ן, תשתיות, קמעונות ותקשורת בישראל, רוסיה, תאילנד, ספרד, רומניה, מצויה במצב כספי דיי עגום. החברה הפסידה בתשעה החודשים הראשונים של שנת 2008 84.6 מיליון שקל, רשמה גירעון של 123.1 מיליון שקל בהון העצמי, גירעון בהון חוזר (הפרש בין נכסים שוטפים להתחייבויות שוטפות) של 90.7 מיליון שקל. רואי החשבון שלה הצמידו לדו"חות הערת "עסק חי", המטיל ספק בהמשך פעילותה התקינה.

אלרן השקעות ממשיכה לנהל מגעים ברומניה עם חברת רום טלקום, למכירת חלקה (25.3%) בחברת DTH, שלא ברור אם יבשילו לכדי הסכם. DTH מפעילה מיזם טלוויזיה רב-ערוצית ברומניה, תחת המותג BOOM, לפי שווי של כ-100 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully