וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרוב מבקשת לבטל פסק בורר שחייב אותה לשלם להילטון 20 מ' ד'

הילה רז

15.2.2009 / 18:24

אקירוב בדיון הבוררות: "המלון הזה יישרף ולא יהיה בידיים של הילטון"



קבוצת אלרוב הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לביטול פסק הבורר שקבע כי על אלרוב לשלם להילטון כ-20 מיליון דולר.



לפני כחודשיים, ולאחר שבע שנות בוררות, קבע הבורר עו"ד ד"ר רלי לשם בפסק בורר המשתרע על 122 עמודים כי על אלרוב לשלם להילטון כ-20 מיליון דולר בעקבות ביטול הסכם ניהול ב-2001. הסכסוך נוגע למלון מצודת דוד ירושלים שהוקם לפני עשור על ידי אלרוב וניהולו הופקד בידי הילטון.



אקירוב, שלא היה מרוצה מאופן הניהול, הפסיק את ההסכם באופן חד-צדדי. על פי הסכם הניהול בין הצדדים, הילטון - שמיוצגת על ידי עו"ד אלקס הרטמן וחגי דורון - היתה זכאית לנהל את המלון 50 שנה עד 2048, ולכן דרשה פיצוי על ההפסדים בגין הפרת החוזה. לבסוף אלרוב לקחה את ניהול המלון על עצמה, ותחת ניהולה נהפך למלון הרווחי ביותר בישראל ולאחד הרווחיים בעולם.



העוינות בין הצדדים בבוררות היתה רבה, ואקירוב אף אמר ש"המלון הזה יישרף ולא יהיה בידיים של הילטון".



יום לאחר מתן פסק הבורר ביקשה הילטון מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר את פסק הבוררות. פרקליטיו של אקירוב, עו"ד פיני רובין ורם כספי הודיעו שיבקשו לבטל את פסק הבורר.



בבקשה שהוגשה כעת טוענת אלרוב כי רק לאחר מתן פסק הבוררות התגלה לה כי משרד עו"ד מיתר, ליקוורניק, גבע - בו שותף הבורר - היה מעורב, במקביל לניהול הבוררות, בעסקה לרכישת רשת הילטון העולמית, שחלק מהחברות בה היו צד לבוררות בפניו.



אלרוב מציינת כי הדבר גרם לבורר להימצא בניגוד עניינים עליו לא ידע אקירוב, ואם היה מגולה במהלך ניהול הבוררות, אלרוב לא היתה מסכימה להמשך תפקידו של הבורר.



אלרוב מציינת עוד כי אין זה מתקבל על הדעת שהילטון לא ידעה על חשש ניגוד העניינים שהבורר נקלע אליו, אך היא הסתירה זאת ולא גילתה הדבר מיוזמתה וכי גם דבר זה כשלעצמו מהווה טעם לביטול הפסק.



עו"ד ד"ר רלי לשם מסר בתגובה "משרדי לא ייצג אף אחד מהצדדים. המדובר בייצוג בעניין שולי וטכני של הגורם המממן את הרוכשת של רשת הילטון, ולפיכך לא היה לי או למשרדי כל אינטרס או עניין בצד כלשהו לבוררות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully