וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן כץ - כלכלן HSBC: פישר יוריד הריבית ב-0.5% - ואולי אפילו ב-0.7%

איתן אבריאל

15.2.2009 / 19:31

כץ: פישר אגרסיווי - הוא רואה שהוא היחיד שנלחם את הקרב על הכלכלה, בעוד המערכת הפוליטית משותקת


נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יוריד בסוף החודש את הריבית השקלית במחצית האחוז, לרמה של 0.5%, ואולי אף יפתיע את השווקים ויפחית את הריבית ב-0.75% - כך העריך הערב יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בנק HSBC בישראל, בתגובה לירידה במדד המחירים לצרכן בחודש ינואר. הירידה במדד הושפעה בעיקר מהוזלת מחירים בדירות המגורים, דלקים, נסיעות לחו"ל, הלבשה ומוצרי חלב. לעומתם, עלייה חריגה נרשמה במוצרי רחצה וקוסמטיקה.

"בחודשים האחרונים פישר אוהב להפתיע, ואולי הוא יעשה זאת גם הפעם. אני נותן הסתברות של 40% לירידה של 0.75% והסתברות של 60% להורדת ריבית של 0.5%", אמר. כץ העריך כי פישר יהיה אגרסיווי בהורדות הריבית, מכיוון שהוא מרגיש שהוא נותר יחיד במערכה נגד המיתון הכלכלי. "המערכת הפוליטית-שלטונית משותקת, אין אפילו דיון על תוכנית עידוד תקציבית, ופישר מרגיש שרק הוא עושה משהו בעניין", אמר כץ.

להערכתו, פישר יוריד בשלושת החודשים הקרובים את הריבית עד לאפס, ולאחר מכן יתחיל לקנות איגרות חוב ממשלתיות. "פישר ינסה לתקוף את הריבית הארוכה ולקנות אג"חים, ואני חושב שהוא יעשה זאת דרך אג"חים ממשלתיים, ולא אג"חים קונצרניים. בעוד שבארצות הברית, הריבית על איגרות חוב ממשלתיות היא פחות מ-3%, הרי שאצלנו הריבית על ה"שחר" היא מעל ל-5% - ופישר רוצה להוריד את הריבית הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully