וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גד זאבי לקח מבריטיש ישראל הלוואה של 40 מ' ש'

מיכאל רוכוורגר

15.2.2009 / 19:29

ההלוואה, הנושאת ריבית שנתית של 21%, תוחזר באוגוסט 2009



איש העסקים גד זאבי נאלץ, בשל תנאי האשראי הקשים בשווקים, ללוות באמצעות חברה פרטית שבשליטתו סכום של 40 מיליון שקל מחברת מרכזי מסחר (אזו-ריט), חברה בת של חברת הנדל"ן בריטיש ישראל, שבשליטת ליאו נואי, ובניהולו של עמיר בירם.



ההלוואה תישא ריבית חצי שנתית בסך של 4 מיליון שקל, המשקפת ריבית שנתית של 21%. ההלוואה אמורה להיות משולמת בתשלום אחד על ידי זאבי ב-9 באוגוסט 2009. בריטיש ישראל מציינת כי זאבי יהיה רשאי בהודעה מוקדמת ובתנאים מסוימים להקדים את מועד פירעון ההלוואה.



בריטיש ישראל וגד זאבי שותפים בגרנד קניון בחיפה, המוחזק על ידי החברות מ.ק.ח מרכז קניות חיפה ומנוהל בידי גרנד קניון ניהול. זאבי מחזיק ב-29.25% מהמניות הרגילות וב-48.75% מהמניות המיוחדות של מ.ק.ח, וכן ב-29.25% מהמניות בגרנד קניון ניהול. בריטיש ישראל מחזיקה ב-70% מהמניות במ.ק.ח וב-50% בגרנד קניון ניהול.



לטובת פירעון ההלוואה תשעבד החברה שבשליטת זאבי לטובת המלווה את כל מניותיה במ.ק.ח ובגרנד קניון ניהול (בדרגה שנייה), לאחר שעבוד לבנק ובכפוף להסכמתו.



בדו"חות הכספיים לשנת 2007 של בריטיש ישראל הוערך גרנד קניון בחיפה בכ-900 מיליון שקל. הקניון נהנה משיעור תפוסה של 100% והניב דמי שכירות חודשיים ממוצעים למ"ר בסך של 123.3 שקל.



זאבי, שהואשם בעבר בדבר מרמה ובעבירה על חוק איסור הלבנת הון, נעלם בשנים האחרונות מאור הזרקורים, ופועל בעיקר באמצעות חברות פרטיות בחו"ל. אחזקותיו הציבוריות בישראל הן יבואנית סובארו, חברת יפנאוטו (50%), ואחזקות במטיס קפיטל של אמנון ברזילי ומוני הראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully