וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: העלייה באבטלה והירידה בשכר מורידים את הביקושים; הריבית תרד ב-0.25%-0.5%

טל לוי

15.2.2009 / 19:42

אמיר כהנוביץ': מחירי המזון ימשיכו לרדת שכן הירידה במחירי הסחורות מתבטאת במדדים רק כעת



"אנו נמצאים בסביבה של עלייה באבטלה וירידה בשכר ואלה מביאים לירידה בביקושים", כך אומר כלכלן המאקרו של בית ההשקעות כלל פיננסים, אמיר כהנוביץ'.



הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הודיעה הערב כי מדד המחירים לצרכן ירד בחודש ינואר 2009 ב-0.5%. זהו המדד השלילי השלישי ברציפות. כלכלנים העריכו כי מדד חודש ינואר ירד ב-0.7%-0.5%.



בכלל פיננסים מעריכים כי ריבית בנק ישראל, שעומדת כעת על 1%, תרד בסוף החודש ב-0.5%-0.25% וכי בכל 2009 תסתכם האינפלציה ב-0.7% כלומר נמוך מיעד המחירים הממשלתי שעומד על 3%-1%. האינפלציה צפויה לשוב ליעד במארס 2009 שכן ב-12 החודשים שיסתיימו במארס תסתכם האינפלציה ב-1%-3%.



מחירי המזון ירדו ב-0.6% וכהנוביץ' מסביר כי הירידה במחירי הסחורות מתבטאת במדדים רק כעת, כלומר באיחור של שנה. "התפוצצות בועת הסחורות שהתרחשה לפני כשנה מגיעה לידי ביטוי רק בחודשים אלה" אומר כהנוביץ' "בתחום המזון קיימת קשיחות מחירים כלפי מטה שכן החברות רכשו מלאים במחירים גבוהים ולכן אינן ממהרות לעדכן את המחירים מטה כעת. בנוסף, התנודתיות בתחום הסחורות גבוהה וחברות ממתינות לראות האם ירידה או עלייה במחירים היא קבועה או בעלת אופי זמני בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully