וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ הכלכלי של בנק הפועלים: "אין דרך להכריח גוף בנקאי לתת אשראי, למרות הקו שנוקט הנגיד פישר"

TheMarker

15.2.2009 / 22:26

ליאו ליידרמן: "אין ספק, השווקים חולים ונמצאים כעת בטיפול נמרץ; יש בעיות נשימה ויש צורך באספקת חמצן"



"אין דרך להכריח גוף בנקאי לתת אשראי, למרות הקו שנוקט הנגיד פישר", כך אמר הערב פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, בכנס העוסק בתחום המכירות שהתקיים הערב בפתח תקווה.



פרופ' ליידרמן, שהיה מרצה אורח בכנס, שיתף את הנוכחים בדעותיו ורשמיו על המשבר הכלכלי הגלובלי: "זהו לא עוד מיתון, אלא משבר מבני עצום בעולם כולו. קשה לי להמליץ היום על מדינה או אזור בעולם שבו ניתן לבצע השקעות בביטחון יחסי משום שכמעט ואין מקום שלא נפגע בעוצמה זו או אחרת מהמשבר הזה, אם כי ישראל, באופן יחסי עם השקל היציב נפגעת קצת פחות ממה שקורה בעולם.



"אנחנו מעריכים כי בשנה הקרובה נמשיך לראות ירידה של 10-15% נוספים במחירי הדיור בארה"ב ולמרות שישראלים כבר מחפשים הזדמנויות עסקיות שם, אני עוד לא משוכנע שמדובר באמת בהזדמנות אמיתית. אם מישהו מכם שומע על הזדמנות שכזו, בבקשה שיתקשר אליי.



"במשבר הנוכחי מתרחשים אירועים שלא מתרחשים במיתון "רגיל". כשאנחנו מדברים עם משקיעים בארץ ובעולם, גם המתוחכמים שבהם מביעים משבר אמון גדול מאוד ומעדיפים להחזיק מזומנים בחשבון העו"ש שלהם ומסרבים להשקיע".



ליידרמן הוסיף כי "אין ספק, השווקים חולים ונמצאים כעת בטיפול נמרץ. יש בעיות נשימה ויש צורך באספקת חמצן. ההיסטוריה אמנם מראה שתהיה התאוששות אבל אנחנו יכולים רק לנסות להעריך מתי תקרה. אנחנו יודעים שאורכו הממוצע של מיתון בארה"ב נמשך 11 חודשים ולפי הנתון הזה בלבד, אנחנו מבינים את עומק המשבר. להערכתנו נקודת השפל עוד לפנינו ונגיע אליה במהלך יולי-אוגוסט השנה. רק לאחר מכן תתחיל התאוששות אם כי, החשש הגדול ביותר, גם אם אינו באמת צפוי, הוא דווקא מפני דשדוש כמו זה שמאפיין את השוק היפני. החזרה לנורמליות תיקח הרבה יותר זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully