וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר ייפתח על רקע הציפייה להורדת ריבית נוספת בעוד שבוע; הערכות: הריבית תרד ב-0.5%

טל לוי

16.2.2009 / 7:00

בהתאם לציפיות, מדד המחירים לצרכן ירד אתמול ב-0.5% - ירידה המצביעה על האטה במשק


הבורסה של תל אביב תפתח את יום המסחר בצל ירידות השערים הקלות שנרשמו אתמול: מדד ת"א 25 שירד ב-0.2% ייפתח ברמה של 686 נקודות ומדד תל אביב 100 ששמר על יציבות ייפתח ברמה של 625 נקודות.

היום בערב לא יתקיים מסחר בוול סטריט בשל חופשת חג הנשיאים בארה"ב, כך שהמסחר יחודש רק ביום שלישי בערב (שעון ישראל).

אתמול בערב הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר 2009 ירד ב-0.5%. זהו המדד השלילי השלישי ברציפות. כלכלנים העריכו כי מדד חודש ינואר ירד ב-0.5%-0.7%. בעקבות הירידה במדד המחירים – המעידה על קיפאון כלכלי – מעריכים כלכלנים כי בנק ישראל יוריד את הריבית במשק ב-0.25%-0.5%. ריבית בנק ישראל עומדת כעת על 1% - רמת שפל של כל הזמנים.



בימים הקרובים צפוי נשיא המדינה, שמעון פרס, להחליט מי יזכה להרכיב ממשלה. לנוכח תוצאות הבחירות, ההתלבטות היא בין בנימין נתניהו לציפי לבני, כאשר מי שייבחר אמור להרכיב קואליציה בתוך 45 יום. עם זאת, המגעים הקואליציוניים כבר החלו ומפלגת ישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן, מעוניינת לקבל את תיק משרד האוצר או משרד החוץ.

בזירה הבינלאומית, אישר הקונגרס האמריקאי את תוכנית הסיוע האמריקאית בהיקף של 800 מיליארד דולר והיא צפויה לצאת לדרך בימים הקרובים. בהתאם לתוכנית התמריצים של ממשל אובמה, מיליוני עובדים אמריקאים יקבלו זיכויי מס; מפוטרים יוכלו להמשיך ליהנות מביטוח בריאות בסבסוד ממשלתי; התשתיות יתוקנו לראשונה בעשרות שנים ומשקי הבית יקבלו סיוע בחסכון באנרגיה.

טבע תפרסם מחר את תוצאותיה לרבעון הרביעי ותערוך גם כנס משקיעים באותו יום. דו"ח זה יהיה למעשה הדו"ח האחרון של טבע לפני איחוד תוצאותיה עם תוצאות חברת באר, אותה רכשה טבע.

חברת אלרן השקעות, שבשליטת גדי ודורי דנקנר, ממשיכה במירוץ נגד השעון בכדי להגיע להסדר עם בעלי האג"ח לפריסת חובותיה. אלרן סובלת ממחסור במזומנים אך היא אמורה ב-1 במארס להעביר תשלום ראשון מתוך 4 של קרן בסך של 25.6 מיליון שקל וריבית של 3.7 מיליון. כעת מנסה אלרן לדחות את המועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully