וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון מרתיע את המשקיעים היפאנים: הין מתחזק על רקע הערכות כי הממשלה תימנע מנקיטה בצעדים נוספים

אשר שכטר

16.2.2009 / 8:20

הין מתחזק ב-0.2% לרמה של 91.69 ין לדולר לאחר המיתון הוביל את המשקיעים היפאניים לזנוח את עסקות המרווח



הדולר מתחזק הבוקר מול מרבית המטבעות הפעילים ביותר בעולם, למעט הין, לאחר ששרי האוצר של מדינות ה-G7 הזהירו כי המיתון העולמי יימשך לפחות עד סוף 2009 ובעקבות הצמיחה השלילית החדה ביפאן, אשר הרתיעה משקיעים יפאניים מהימור נגד המטבע היפאני לטובת השקעה בנכסים מסוכנים.



ממשלת יפאן דיווחה היום כי התמ"ג היפאני נפל ב-3.3% ברבעון הרביעי של 2008, לעומת הרבעון השלישי, ורשם צמיחה שלילית של 12.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2007 – הצמיחה השלילית החדה ביותר בכלכלה השנייה בגודלה בעולם מאז 1974. תחזיות הכלכלנים היו כי התמ"ג היפאני יצטמצם ב-11.6% ברבעון הרביעי, לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן. מדובר ברבעון שלישי ברציפות של צמיחה שלילית ביפאן.



שרי האוצר של קבוצת 7 המדינות המתועשות (G7) הבטיחו בסוף השבוע להיאבק במשבר הככללי העולמי, אך בניגוד לציפיות נמנעו מהבעת תמיכה במאמציה של יפאן להחליש את הין, אשר התחזקותו ב-18% מול הדולר בשנה האחרונה פגעה קשות במגזר היצוא המקומי.



הין מתחזק כעת ב-0.2% מול הדולר לרמה של 91.69 ין לדולר, לאחר שהמיתון המחריף הרתיע את המשקיעים היפאניים מביצוע עסקות מרווח (Carry trade), אשר במסגרתן הם מהמרים נגד הין באמצעות לקיחת הלוואות נקובות בין והשקעתן בנכסים הנקובים במטבעות עליהם שיעור הריבית גבוה יותר. הין מתחזק גם על רקע הערכות המשקיעים כי הממשלה תימנע מנקיטה בצעדים שיובילו לירידה בערכו של המטבע היפאני, לאחר שהשר לכלכלה ומדיניות פיסקלית ביפאן, קאורו יוסאנו, אמר כי הממשלה אינה מתכוונת ליזום צעדים נוספים להבראת הכלכלה לפני אישור התקציב הנוכחי.



מול שאר המטבעות הפעילים מתחזק הדולר הבוקר. מול היורו מזנק המטבע האמריקאי ב-0.9% לרמה של 1.2753 דולר ליורו. מול הליש"ט מתחזק הדולר ב-0.8% לרמה של 1.4234 דולר לליש"ט, לאחר שהתאחדות התעשיינים הבריטית (CBI) הזהירה כי הצמיחה השלילית בבריטניה תהיה חדה פי שתיים ב-2009 מתחזיתה הקודמת. מול הפרנק השווייצי מתחזק הדולר ב-0.5% לרמה של 1.1668 פרנק לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully