וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון ביפאן מחריף בעקבות נפילה ביצוא: התמ"ג היפאני נפל ברבעון הרביעי בשיעור החד ביותר מאז 1974

אשר שכטר

16.2.2009 / 8:12

לעומת הרבעון המקביל ב-2007 רשמה יפאן צמיחה שלילית של 12.7%; לעומת הרבעון השלישי הצטמצם התמ"ג ב-3.3%



כלכלת יפאן רשמה את הצמיחה השלילית החדה ביותר שלה מזה 35 שנים ברבעון הרביעי של 2008, לאחר שהמשבר הכלכלי העולמי הוביל לנפילה חסרת תקדים ביצוא מהמדינה ולירידה בביקוש למוצרים מתוצרת יפאן בארה"ב ובאירופה, אשר הובילו להחרפה במיתון המקומי.



התמ"ג היפאני נפל ב-3.3% ברבעון הרביעי של 2008, לעומת הרבעון השלישי, ורשם צמיחה שלילית של 12.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2007 - הצמיחה השלילית החדה ביותר ביפאן מאז 1974. תחזיות הכלכלנים היו כי התמ"ג היפאני יצטמצם ב-11.6% ברבעון הרביעי, לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן. מדובר ברבעון שלישי ברציפות של צמיחה שלילית ביפאן.



את ההחרפה במיתון היפאני החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה הובילה צניחה של 13.9% ביצוא היפאני ברבעון הרביעי, לעומת הרבעון השלישי - הנפילה החדה ביותר ביצוא מיפאן אי פעם - בעקבות הירידה בביקוש למוצריהן של חברות כמו טויוטה, סוני והיטאצ'י ברחבי העולם. הצריכה הפרטית ירדה ב-0.4% ברבעון הרביעי, בעוד שהשקעות העסקים ירדו ב-5.3% ופעילות הייצור התכווצה בשיעור שיא של 11.9%. לפי מכון כלכלי ממשלתי ביפאן, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם נמצאת במיתון מאז נובמבר 2007.



בורסת טוקיו יורדת כעת ב-0.2% בעקבות נתוני התמ"ג. מאז תחילת השנה נפלה בורסת טוקיו ב-12%. הין מתחזק ב-0.2% מול הדולר לרמה של 91.69 ין לדולר, על רקע הערכות המשקיעים כי הממשלה תימנע מנקיטה בצעדים שיובילו לירידה בערכו של המטבע היפאני. התחזקות של הין ב-18% מול הדולר בשנה האחרונה הוסיפה לפגיעה הקשה במגזר היצוא והובילה חברות רבות, בהן פנסוניק, ניסאן סוני ופיוניר, להודיע על פיטוריהם של יותר מ-65 אלף עובדים בחודש שעבר.



"אין ספק שהכלכלה נמצאת במצב הגרוע ביותר שלה מאז מלחמת העולם. הכלכלה היפאנית, התלויה במידה רבה ביצוא של כלי רכב, מכשירי אלקטרוניקה ומוצרים אחרים נפגעה קשות בעקבות ההאטה העולמית", כך אמר היום השר לכלכלה ומדיניות פיסקלית ביפאן, קאורו יוסאנו.



יוסאנו הוסיף כי הממשלה אינה מתכוונת ליזום חבילות תמריצים נוספות להבראת הכלכלה עד לאישור התקציב של שנת הכספים הנוכחית, לאחר שמשבר פרלמנטרי מנע את העברתה של חבילת תמריצים בסך 10 טריליון ין (111 מיליארד דולר) שיזם ראש הממשלה טארו אסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully