וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל האזרחי אישר: 1,700 דונם הוכרזו כאדמות מדינה, לקראת הרחבת ההתנחלות אפרת

נדב שרגאי

16.2.2009 / 9:14

עתירות הפלסטינים נדחו, והמועצה המקומית מתכוונת להקים 2,500 יחידות דיור חדשות בגבעת העיטם


אדמות הטרשים של גבעת העיטם בצפון שטח השיפוט של המועצה המקומית אפרת, לא יעמדו עוד זמן רב בשיממונן. השבוע הושלם הליך הכרזתם של כ-1,700 דונם בגבעות כאדמות מדינה, לאחר שהמנהל האזרחי הודיע על דחיית שמונה עררים שהגישו פלסטינים בנוגע לבעלות על מקצת מהקרקע. רק ערר אחד, תשיעי במספר, התקבל, ואדמות אלו יוצאו מתחומי שטח השיפוט של אפרת.

עתה מתכוונת המועצה באפרת, היישוב הגדול ביותר בגוש עציון שבו חיים כיום כ-9,000 בני אדם, לפתוח בהליכים מול משרד השיכון כדי להקים על הגבעה שכונה בת 2,500 יחידות דיור. ואולם, עוד לפני ששר השיכון החדש יצטרך להתחבט בסוגיית הרחבת אפרת, יצטרכו ראש הממשלה ושר הביטחון הנכנסים לאשר למנהל האזרחי להקצות את השטח לבנייה ולהעבירו למשרד השיכון, כך על פי הנהלים החדשים שגיבש אהוד אולמרט בתקופת כהונתו. ראשי מועצת יש"ע, בגיבוי של מפלגות הימין, מתכוונים להניח את הבקשה לאישור מיד עם כינונה של ממשלה חדשה.

גבעת העיטם היא האחרונה שטרם אוכלסה, מבין שבע הגבעות שעליהן מתפרסת העיר אפרת. לפני כשנה ניהלו התושבים במקום, בשיתוף עם ועדי פעולה מירושלים וקרית ארבע, מאבק ציבורי עיקש, כולל עליות חוזרות ונשנות על הקרקע, במטרה להביא לכך שתוואי גדר ההפרדה (שטרם הוקמה באזור זה) תכלול גם את גבעת העיטם.

המאבק נכשל, אך שר הביטחון הורה לסלול דרך סביב גבעת העיטם, כדי לשמור עליה מבנייה בלתי חוקית של פלסטינים, ולהגביר את הפיקוח של המנהל האזרחי באזור.

ביום שישי האחרון, בטקס נטיעות ט"ו בשבט מאוחר, שקיימו אנשי אפרת בגבעת העיטם, נמסר לתושבים על סיום הליך הכרזת גבעת העיטם כאדמות מדינה. במקום הונפו דגלי ישראל ונישאו נאומים. רב העיר אפרת, הרב שלמה ריסקין, הזכיר לציבור, שאפרת היתה אמורה להיבנות תחילה בגבעת העיטם ואז להמשיך בבנייה דרומה. "ההנחה היתה שמכיוון שגבעת העיטם היא הקרובה ביותר מגבעות אפרת לירושלים, יהיה הכי קל לבנות אותה. מי העלה אז על דעתו, שדווקא על הגבעה הזאת ניאלץ להיאבק כל כך קשה", אמר.

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, אמר כי ישמח לבנות את ביתו על הגבעה, הדוברים במקום הזכירו שכ-300 דונם מאדמות גבעת העיטם, נקנו לפני עשרות שנים על ידי חברת הימנותא (חברה בת של הקרן הקיימת). ועדי הפעולה שנטלו חלק במאבק על הגבעה, מתכננים לקיים במקום בחודשים הקרובים שורת פעילויות ובהן הופעות, הרצאות וצעדות, עוד לפני תחילת הליך התכנון של בניית שכונה חדשה במקום.

כעת מאוכלסות באפרת השכונות הותיקות גבעות הרימון, התאנה, הגפן, הדקל והזית. על גבעת הדגן הוקמה שכונת קרוואנים המאכלסת את תלמידי ואברכי ישיבת "שיח יצחק" וזוגות צעירים נוספים, ועל גבעת התמר הוקמה שכונת קרוואנים המאכלסת זוגות צעירים וכן את מכינת "נטע שורק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully