וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן שוב נקלעת לצרות כלכליות: תבקש מקרן המטבע הבינלאומית סיוע נוסף בסך 4.5 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

16.2.2009 / 9:48

בנובמבר העניקה ה-IMF לפקיסטן הלוואת חירום בסך 7.6 מיליארד דולר -כדי למנוע חדלות פירעון



פקיסטן תבקש מקרן המטבע הבינלאומית (IMF) סיוע חירום נוסף בסך 4.5 מיליארד דולר, לאחר שהמלחמה בטרור פגעה בכלכלתה של המדינה והובילה אותה שוב לסף חדלות פירעון. כך אמר היום יועצו הכלכלי הבכיר של ראש ממשלת פקיסטן, שאוקת טארין.



"המלחמה בטרור הובילה לבעיות כלכליות חמורות", אמר טארין, שהוסיף כי פקיסטן מבקשת לקבל את ההלוואה הנוספת לפי אותם תנאים שבמסגרתם קיבלה סיוע בסך 7.6 מיליארד דולר מקרן המטבע בחודש נובמבר. מאז 2001 קיבלה פקיסטן סיוע בסך 10 מיליארד דולר מארה"ב, עמה היא משתפת פעולה במלחמה בטרור העולמי ובמורדים של ארגון הטרור אל-קאעידה, הפועלים בגבול בין המדינה לאפגניסטן.



בנובמבר הסכימה ה-IMF להלוות לפקיסטן, הכלכלה השנייה בגודלה בדרום אסיה, הלוואת חירום בסך 7.6 מיליארד דולר שתחולק לה במשך 23 חודשים, בריבית של 3.5%-4.5%. פקיסטן נזקקה לסיוע לאחר שהמשבר הכלכלי העולמי הוביל לנפילה חדה בשוק המניות המקומי ובערך הרופי, ויתרות המט"ח של המדינה הצטמקו ב-75% ל-3.5 מיליארד דולר. עד כה קיבלה פקיסטן 3.1 מיליארד דולר מהסיוע שהבטיחה לה קרן המטבע.



המטבע הפקיסטני, הרופי, נפל ב-22% מול הדולר בשנת 2008. בחודש שעבר החליט הבנק המרכזי של פקיסטן להותיר את הריבית ללא שינוי על רמה של 15%, לאחר שהאינפלציה במדינה האטה בחודש ינואר ל- 20.52% - רמתה הנמוכה מזה שמונה חודשים. בנובמבר עלה הבנק המרכזי את הריבית ב-2% במסגרת תנאי ההלוואה שקיבלה המדינה מה-IMF.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully