וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ממשיכה במימוש

TheMarker

16.2.2009 / 10:15

תמכור 10 מגרשים בסביון תמורת 12.4 מיליון ש' ו-33.2 מיליון ש' אגרות חוב. "בעקבות המשבר הפיננסי הגלובלי חלה שחיקה דרמטית בשערי האג"ח"

אפריקה ישראל הודיעה היום על מכירת 10 מגרשים בסביון, כשהתמורה בגינם תשולם על ידי רוכשי המגרשים במזומן ו/או באיגרות חוב שונות של החברה כאשר איגרות החוב "יירכשו" על פי מפתח של 65 אג' לכל 1 ש"ח איגרות חוב.

מדובר ב-6 מגרשים בשטח של דונם אחד וב-4 מגרשים בשטח של חצי דונם. התמורה כוללת בגין כל המגרשים נקבעה על 12.42 מיליון ש"ח במזומן וכן 33.2 מיליון שקל איגרות חוב.

התמורה על פי הסכמי סביון משקפת מחיר רכישה של 4 מיליון שקל לכל מגרש בשטח של דונם אחד ומחיר רכישה של 2.5 מיליון ש"ח לכל מגרש בשטח של חצי דונם (המחירים = כוללים מע"מ).

להערכת דירקטוריון החברה, בעקבות ההחרפה הדרמטית שחלה בחודשים האחרונים במשבר הפיננסי הגלובלי והתגברות השלכותיו על שוק ההון בארץ ובחו"ל, חלה שחיקה דרמטית בשערי איגרות החוב של החברה והיקף השחיקה בשערי איגרות החוב הגיע לשיעור כה ניכר עד שלא ניתן להתעלם עוד מהיתרונות הכלכליים הגלומים בו לחברה.

"בנסיבות אלה נפתח לחברה פתח להפחית כיום את היקף התחייבויותיה העתידיות תוך נשיאה בתשלום נמוך יחסית לגובה ההתחייבויות הנפרעות. על רקע זה נפוצה בחודשים האחרונים בהיקפים נרחבים התופעה של רכישה עצמית של אגרות חוב על ידי חברות ציבוריות. כמו כן, מתכונת זו של עסקאות, מאפשרת לחלוק את הדיסקאונט שנוצר בשערי אגרות החוב בין החברה לבין רוכשי הנכסים, באופן שמגדיל את כדאיות העסקה לשני הצדדים גם יחד ומקל על סגירת עסקאות בתקופה ייחודית זו בצל המשבר הפיננסי הגלובלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully