וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א עלתה בסיום המסחר

טל לוי

16.2.2009 / 12:14

לאחר שדישדשו במשך היום, המדדים ננעלו בירוק ובמחזור נמוך: המעו"ף עלה ב-0.9% והבנקים עלו. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט

הבורסה של תל אביב סיימה יום מסחר מדשדש בעליות שערים, שנרשמו בדקות המסחר האחרונות: מדד תל אביב 25 הוסיף 0.9% וננעל ברמה של 692.41 נקודות ומדד תל אביב 100 הוסיף 0.5% וננעל ברמה של 629.13 נקודות. מחזורי המסחר היו נמוכים גם היום והסתכמו בכמיליארד שקלים בלבד.

היום בערב לא יתקיים מסחר בוול סטריט בשל חופשת חג הנשיאים בארה"ב, כך שהמסחר יחודש רק ביום שלישי בערב (שעון ישראל).

"השוק פשוט יבש ובמיוחד שוק המניות. המחזורים נמוכים ומצביעים על חוסר עניין במסחר: המשקיעים הזרים לא במשחק ורואים את זה בעיקר במניות כמו כימיקלים לישראל ומניות הבנקים. מצד שני, המשקיעים המוסדיים הישראליים יושבים על הגדר. בשורה התחתונה, אין ביקוש למניות והמחזורים הולכים ויורדים" - כך אמר פעיל בשוק המוסדי.

"אצלנו יש עדיין טיפה של אופטימיות ואמונה שתוכנית התמריצים של ברק אובמה תביא לשינוי ולקניות של מניות. בינתיים זה לא קורה".

אתמול בערב הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר 2009 ירד ב-0.5%. זהו המדד השלילי השלישי ברציפות.

כלכלנים העריכו, כי מדד חודש ינואר ירד ב-0.5%-0.7%. בעקבות הירידה במדד המחירים - המעידה על קיפאון כלכלי - מעריכים כלכלנים כי בנק ישראל יוריד את הריבית במשק ב-0.25%-0.5%. ריבית בנק ישראל עומדת כעת על 1% - רמת שפל של כל הזמנים.

בימים הקרובים צפוי נשיא המדינה, שמעון פרס, להחליט מי יזכה להרכיב ממשלה. לנוכח תוצאות הבחירות, ההתלבטות היא בין בנימין נתניהו לציפי לבני, כאשר מי שייבחר אמור להרכיב קואליציה בתוך 45 יום.

עם זאת, המגעים הקואליציוניים כבר החלו ומפלגת ישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן, מעוניינת לקבל את תיק משרד האוצר או משרד החוץ.

בזירה הבינלאומית, אישר הקונגרס האמריקאי את תוכנית הסיוע האמריקאית בהיקף של 800 מיליארד דולר והיא צפויה לצאת לדרך בימים הקרובים. בהתאם לתוכנית התמריצים של ממשל אובמה, מיליוני עובדים אמריקאים יקבלו זיכויי מס; מפוטרים יוכלו להמשיך ליהנות מביטוח בריאות בסבסוד ממשלתי; התשתיות יתוקנו לראשונה בעשרות שנים ומשקי הבית יקבלו סיוע בחסכון באנרגיה.

טבע תפרסם מחר את תוצאותיה לרבעון הרביעי ותערוך גם כנס משקיעים באותו יום. דו"ח זה יהיה למעשה הדו"ח האחרון של טבע לפני איחוד תוצאותיה עם תוצאות חברת באר, אותה רכשה טבע. מדד מניות הבנקים הוסיף 1.4% בהובלת לאומי והפועלים.

חברת אלרן השקעות, שבשליטת גדי ודורי דנקנר, ממשיכה במירוץ נגד השעון בכדי להגיע להסדר עם בעלי האג"ח לפריסת חובותיה. אלרן סובלת ממחסור במזומנים אך היא אמורה ב-1 במארס להעביר תשלום ראשון מתוך 4 של קרן בסך של 25.6 מיליון שקל וריבית של 3.7 מיליון. כעת מנסה אלרן לדחות את המועד.

מניית ישראמקו, השותפה בקידוח הגז "תמר 1" מול חופי חיפה ממשיכה להתממש ובשבוע האחרון הספיקה לאבד 25%. עם זאת, מתחילת השנה עלתה המניה ביותר מ-500%. קבוצת דלק, המחזיקה ב-18% מהקידוח, התממשה גם היא. מתחילת השנה הוסיפה מניית דלק 148%.

מניית עשות אשקלון המשיכה לזנק גם היום והשלימה זינוק של 390% השבוע. עשות חתמה על הסכם עם יצרן מנועים אמריקאי מתחום התעופה לאספקת גלים למנועי סילון למשך כ-10 שנים החל מהשנה. היקף העסקה הצפוי הוא כ-80 מיליון דולר, בהתאם להזמנות שיקבל יצרן המנועים מלקוחותיו. גלים למנועי סילון הם הציר המרכזי במנוע וגלים משניים במנוע.

אפריקה ישראל הודיעה היום על מכירת 10 מגרשים בסביון כשהתמורה בגין המגרשים תשולם על ידי רוכשי המגרשים במזומן ו/או באיגרות חוב שונות של החברה, כאשר איגרות החוב "יירכשו" על פי מפתח של 65 אגורות לכל 1 שקל איגרת חוב. מדובר ב-6 מגרשים בשטח של דונם אחד וב-4 מגרשים בשטח של חצי דונם. התמורה כוללת בגין כל המגרשים נקבעה על 12.42 מיליון שקל במזומן וכן 33.2 מיליון שקל איגרות חוב.

חברות המים המינרלים, מי עדן ונביעות נסחרות על רקע הפסקת ייצור המים מתוצרתן: מי עדן הודיעה כי תשהה את פעילות המילוי של מוצריה. מהחברה נמסר כי בשל חוסר עקביות בתוצאות בדיקות המים השגרתיות באיגום המעיין, שהתקבלו בימים האחרונים, החליטה החברה באופן יזום להשהות את פעילות המילוי של מוצריה, ולפעול במהירות לבדיקת הנושא. נביעות הודיעה כי הפסיקה את השאיבה מהמעיין ואת ייצור הבקבוקים והכדים. נביעות מסבירה כי השאיבה והייצור הופסקו בשל שינוי זמני באיכות המים במעיין עין זהב, ממנו נשאבים המים, כתוצאה מהגשמים האחרונים שהיו עזים. החברה מבהירה כי כל מוצרי נביעות, הנמצאים בשוק, שווקו לאחר שעמדו בכל בדיקות האיכות והם ראויים ובטוחים לשימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully