וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצצים גם לרגולטורים: מנכ"ל רשות ני"ע הבריטית נאלץ לוותר על הבונוס השנתי

סוכנויות הידיעות

16.2.2009 / 10:59

עובדי ה-FSA יקבלו בונוסים שנתיים - למרות הסערה הציבורית שעוררה סוגיית השכר במגזר הפיננסי



הקטור סנטס, מנכ"ל רשות ני"ע הבריטית (FSA), נאלץ לוותר על הבונוס השנתי שלו בעקבות הביקורת החריפה שהוטחה ברגולטור הבריטי בשל התעלמותו מסימני האזהרה שהובילו למשבר האשראי במדינה. עובדי הרשות יקבלו בונוסים בכל זאת, למרות הסערה הציבורית שעוררה סוגיית הבונוסים בבנקים שחולצו על ידי הממשלה.



יו"ר ה-FSA, הלורד אדייר טרנר, אמר בראיון ל-BBC כי "אנחנו מתכוונים להעניק בונוסים לעובדים, אך הקטור סנטס אמר לי שהוא באופן אישי אינו מעוניין בבונוס". טרנר הוסיף כי החלטתה השנויה במחלוקת להעניק בונוסים לעובדיה, למרות הביקורת החריפה שהוטחה בה בשל הטיפול הכושל במשבר הפיננסי, נועדה לשמר את מבנה השכר החיוני למשיכת כישרונות צעירים לרשות.



טרנר הודה גם כי ה-FSA לא התמקדה מספיק במעקב אחר הסיכונים המופרזים שנטלו הבנקים בבריטניה, אך ציין גם כי רגולטורים אחרים ברחבי העולם לא הצליחו לעקוב כראוי אחר אותן בעיות, אשר הובילו לפריצתו של משבר האשראי העולמי. "ה-FSA הייתה יותר ממוקדת בתהליכים, במבנים, בדו"חות, במקום פשוט להסתכל במודל העסקי של הבנקים ולהבין שהוא מסוכן מדי", אמר טרנר.



ההחלטה להעניק בונוסים לעובדי ה-FSA מגיעה על רקע סערה ציבורית בבריטניה סביב סוגיית השכר לבנקאים ולעובדי חברות הפיננסים, במיוחד במוסדות שחולצו על ידי הממשלה. חברי הפרלמנט השמרנים יוזמים בימים אלה חקיקה שתאסור מתן בונוסים בסך יותר מ-2,000 ליש"ט במוסדות פיננסיים שקיבלו סיוע ממשלתי, לאחר שהחודש הודיע רויאל בנק אוף סקוטלנד כי ישלם בונוסים בסך מיליארד ליש"ט לעובדיו, זמן קצר לאחר שדיווח על ההפסד השנתי הגדול ביותר של חברה הבריטית אי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully