וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80% מהעובדים בישראל מעדיפים קיצוצי שכר על פני פיטורי עובדים

עידו סולומון

16.2.2009 / 11:16

לפי סקר ORS, כ-67% אינם מתכוונים להרחיב את השכלתם על רקע המשבר; כ-76% אינם חוששים מפיטורים



מרבית העובדים מעדיפים לקצץ בשכרם כדי להימנע מפיטורים - שלהם עצמם ושל עמיתיהם לעבודה, כך עולה מסקר ORS שנערך על ידי מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה. מבין כלל הנשאלים בסקר, כ-80% השיבו כי הם מעדיפים שמקום העבודה שלהם ינקוט בדרך של קיצוצי שכר רוחביים על מנת להימנע מפיטורים. רק מיעוט מקרב העובדים השיבו כי הם מעדיפים את פיטורי חלק מהעובדים על פני קיצוץ רוחבי בשכר כל העובדים. צעירים מעדיפים את כלי הפיטורים בשיעור גבוה יותר מאשר מבוגרים, וכך גם בעלי הכנסה גבוהה לעומת בעלי הכנסה נמוכה.



מרבית העובדים אינם מתכוונים להרחיב את השכלתם ולרכוש תואר אקדמי על רקע המשבר. 67.4% מהנשאלים השיבו כי אין בכוונתם לרכוש תואר אקדמי מתקדם יותר לעומת ההשכלה שרכשו עד כה. רק כ-27% מהנשאלים מתכוונים להרחיב את השכלתם ולרכוש תואר אקדמי מתקדם יותר. גם בשאלה זו עלתה חשיבות פער הגילאים: למעלה ממחצית מהעובדים בגילאי 18-34 השיבו כי אין בכוונתם להרחיב את השכלתם, זאת לעומת כ-74% מהעובדים בגילאי 35-54 וכ-80% מהעובדים בגילאי 55 ומעלה.



חרף החרפת המשבר הכלכלי והכותרות התכופות על גלי הפיטורים במשק, כ-76.6% מהעובדים השכירים במשק אינם חוששים מפיטורים. לפי הסקר, 57.9% מהנשאלים השיבו כי הם אינם חוששים כלל מפיטורים ו-18.7% השיבו כי הם לא כל כך חוששים. רק 4.7% מהנשאלים השיבו כי הם חוששים מאוד מפיטורים ו-17.5% השיבו כי הם די חוששים מפיטורים. פילוח מגדרי של הנתונים מראה, כי גברים חוששים יותר מפיטורים בהשוואה לנשים. כמו כן, עובדים בעלי השכלה נמוכה יותר חוששים יותר מפיטורים מאשר עובדים בעלי השכלה אקדמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully